EK-acties bij Duitse AGF-handel
Ook bij SeeFrucht aan de Bodensee heeft de EK-koorts toegeslagen. Klaus Dubenkrop, bedrijfsleider van SeeFrucht, draagt tijdens de wedstrijden een Duits tenue. SeeFrucht verkoopt eveneens schaaltjes met appelen en EK-speelschema's, deze zijn bij Kaufland verkrijgbaar. Klaus vertelt: "Tijdens het afgelopen WK hadden we acties met een Duitse sjaal in de appelverpakkingen. Deze actie staat voor dit jaar niet gepland. Ik vind de stemming tegenover het succes van de Duitse eredivisie terughoudend, evenals ons koopgedrag tegenover lokale producten. Waarom kopen klanten groente en fruit nog te weinig uit de eigen regio, zoals hier uit de Bodensee? De klanten zouden lokale producten moeten prefereren boven producten uit het buitenland. Onze lokale economie zou meer door de consument gestimuleerd moeten worden!"
Frank Döscher, bedrijfsleider van Elbe-Obst, is ook een grote voetbalfan. "Bij ons mogen EK-voetbalacties niet ontbreken! Dit jaar pakken we groots uit. We verkopen actieverpakkingen met Duitse vlaggetjes en schaaltjes met prijzenspellen. Zo kan men bijvoorbeeld een reis naar Parijs winnen of een televisie met beamer. Dat zou de consument moeten stimuleren om appelen te kopen. Ik heb veel vertrouwen in het Duitse team en verheug me op de wedstrijden", aldus Frank.