Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

EK-acties bij Duitse AGF-handel

De voetbalhype rond het EK is in volle gang, ook bij de groente- en fruithandelaren in Duitsland. Fruitgroothandel Faby is één van de bedrijven die het EK voetbal serieus neemt en hier gebruik van maakt als marketingmiddel in de Duitse supermarkten. Voorbeelden zijn mandjes met 3 kg appelen (Jonagold en Red Jonaprince) die verpakt zijn samen met een Duitse vlag of schaaltjes met zes appelen en het EK-speelschema 2016. Daarnaast is de Duitse muts op het hoofd van enkele medewerkers een trots gebaar voor het Duitse elftal tijdens het EK.



Ook bij SeeFrucht aan de Bodensee heeft de EK-koorts toegeslagen. Klaus Dubenkrop, bedrijfsleider van SeeFrucht, draagt tijdens de wedstrijden een Duits tenue. SeeFrucht verkoopt eveneens schaaltjes met appelen en EK-speelschema's, deze zijn bij Kaufland verkrijgbaar. Klaus vertelt: "Tijdens het afgelopen WK hadden we acties met een Duitse sjaal in de appelverpakkingen. Deze actie staat voor dit jaar niet gepland. Ik vind de stemming tegenover het succes van de Duitse eredivisie terughoudend, evenals ons koopgedrag tegenover lokale producten. Waarom kopen klanten groente en fruit nog te weinig uit de eigen regio, zoals hier uit de Bodensee? De klanten zouden lokale producten moeten prefereren boven producten uit het buitenland. Onze lokale economie zou meer door de consument gestimuleerd moeten worden!"

Frank Döscher, bedrijfsleider van Elbe-Obst, is ook een grote voetbalfan. "Bij ons mogen EK-voetbalacties niet ontbreken! Dit jaar pakken we groots uit. We verkopen actieverpakkingen met Duitse vlaggetjes en schaaltjes met prijzenspellen. Zo kan men bijvoorbeeld een reis naar Parijs winnen of een televisie met beamer. Dat zou de consument moeten stimuleren om appelen te kopen. Ik heb veel vertrouwen in het Duitse team en verheug me op de wedstrijden", aldus Frank.
Publicatiedatum: