Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Warnez verdubbelt in oppervlakte

Tholen - Op vrijdag 17 juni was het feest bij aardappelinpakbedrijf Warnez in Tielt. Ruim 450 genodigden konden de nieuwbouw komen bewonderen. Warnez is verdubbeld in oppervlakte, van 1,5 naar 3 hectare. Daarnaast heeft het bedrijf geïnvesteerd in diverse zaken zoals nieuwe machines, installaties, automatisering en veiligheid. Warnez biedt een ruim assortiment aardappelen, van vers tot verwerkt. Er wordt hoofdzakelijk product onder private label geleverd, maar er wordt ook verpakt onder de eigen merken Pomvit en Get Potatoed.


Filip (links) en Jan (rechts) met de nieuwe generatie.
 
"We gaan ervoor"
Klanten, toeleveranciers, telers, personeel en andere bezoekers kregen een rondleiding door het gebouw. Jan Warnez, één van de eigenaren vertelt dat er al veel langer plaatsgebrek was: "We zaten al jaren 'vast' en konden niet uitbreiden. Nu zijn we eindelijk 'los' en we gaan ervoor. Met deze ruimte en nieuwste technieken kunnen we onze klanten nog beter bedienen." Samen met Filip Warnez is hij leidinggevende van het bedrijf, waar op de locatie in Tielt zo'n 50 personeelsleden werken. Sinds kort is ook de derde generatie Warnez actief.



 
"Fier op Jan en Filip"
"Aardappelen zijn echte smaakmakers", aldus Jan in de bedrijfsfilm. "Daarom hebben we het merk 'Get Potatoed'. Iedereen moet aan de aardappel, we willen mensen enthousiast maken." Tijdens zijn toespraak toonde hij samen met Filip zijn dankbaarheid aan alle aanwezigen. De familie voor het feit dat ze altijd achter hen stonden, het personeel en de leveranciers voor hun inzet en de klanten voor het vertrouwen. "Onze filosofie is om langetermijnrelaties op te bouwen. Op die manier zijn we goed gefundeerd en kunnen we meegroeien met onze klanten." Peter van Steenkiste, productmanager van Warnez, bedankte de eigenaren nog namens het personeel. "We zijn fier op Jan en Filip, die in een wereld van consolidatie toch zelfstandig opereren, weliswaar omringd door een uitgekiend netwerk. Samen kijken we naar wat de markt vraagt en we blijven ons continu verbeteren. Get Potatoed!"


 
Verpakkingen
Warnez heeft een automatisch magazijn, waar de aardappelen die langs de optische camera's gepasseerd zijn, worden opgeslagen. In deze opslagruimte zit een dagelijkse buffer om kort op de bal te kunnen spelen en om flexibel kleine en grote hoeveelheden te kunnen inpakken. Een ander deel van de producten wordt direct verpakt. "Onze klanten hebben hun eigen wensen en daarnaast bieden we een waaier aan producten. Daarom kan men kiezen uit - als het ware - een buffet aan verpakkingen en variëteiten. In totaal hebben we tien verpakkingslijnen om op elke vraag in te kunnen spelen."
 

Bio
Sinds januari 2016 is de bio-afdeling volledig ondergebracht in het gebouw Ten Hove, ook gelegen in Tielt. "Een aparte bio-aardappelafdeling is uniek in België. Door conventioneel en bio nu volledig te scheiden is er geen risico meer op contaminatie."
 
Project Belgapom
Romain Cools, secretaris van Belgapom hield ook nog een kleine toespraak. Hij feliciteerde het bedrijf met hun prachtige en innovatieve uitbreiding en gaf aan dat hier de dynamiek van de Belgische aardappelsector duidelijk werd bevestigd. Daarnaast sprak hij over het mvo-project, dat ook door Warnez wordt gesteund. "Belgapom heeft samen met Trias en andere partners geld ingezameld voor projecten wereldwijd. Er was een project in Ecuador van 2012-2015 bij kleine aardappelcoöperaties. Hier werd in diverse zaken geïnvesteerd, waaronder goede landbouwpraktijken, gezond pootgoed en vermarkting. Het nieuwe project, dat loopt in 2016/2017 vindt plaats in Peru. Dit keer gaat het om coöperatie Apurimac die gevriesdroogde aardappelen levert. Gezien de klimaatveranderingen kregen ze niet voldoende vrieskou meer, dus bieden wij een vriesinstallatie. We hebben al enkele duizenden euro's opgehaald en om dit te realiseren zullen we 20.000 euro nodig hebben." 




Het familiebedrijf Warnez verpakt sinds 1950 verse aardappelen. "Wij hebben onze groei kunnen bewerkstelligen door strategische partners bij elkaar te brengen in een verticale keten van teler tot de uiteindelijke consument. Vandaag wordt de aardappel in alle mogelijke verse vormen aangeboden, van basisproducten tot zeer speciale aardappelsoorten in kleinverpakking." Warnez levert haar producten aan foodservice en de Belgische retail. Naast Warnez vallen onder de PantaRei Groep ook de bedrijven Tat BVBA (Transport) en Pomfresh (schilbedrijf).



Voor meer informatie:
Warnez Potatoes
Marialoopsesteenweg 2L
B-8700 – Tielt - België 
T: +31 051 400812