Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Belgische Allnuts ziet groei in online verkoop

"Ook Nederlandse consumenten kunnen onze noten bestellen"

Tholen - De Belgische notenleverancier Allnuts is de afgelopen tijd hard gegroeid, mede door een toename in online verkopen. Sinds dit jaar kunnen niet alleen bedrijven, maar ook consumenten online bestellen. "Vrijwel elk persoon bestelt tegenwoordig producten op internet, dus daar moesten we op inspelen", vertelt Alco Kappé, bedrijfsleider van Allnuts. "Tot nu toe hebben we de online verkoop als zeer positief ervaren."

Ook in Nederland

Bestellingen vanaf 35 euro worden gratis bezorgd. "We leveren sinds enkele weken ook in Nederland. Vanuit het buurland kregen we regelmatig e-mailtjes en aanvragen, dus hebben besloten om ook daar te gaan bezorgen", aldus Alco. Een deel van het huidige bedrijfsclienteel reageerde in het begin niet zo positief op online consumentenverkoop. "Ze waren bang dat ze hierdoor klanten zouden verliezen. Dit is zeker niet het geval. De focus online ligt op het promoten van de producten en het merk, dus ze gingen er juist meer door verkopen in de winkels."



Investeren in distributie
De producten worden bezorgd door een pakketdienstservice. "Natuurlijk brengt dit extra kosten met zich mee. Maar de ontwikkeling van online inkopen zal alleen maar verder voortzetten, dus dat kun je niet negeren als bedrijf. Vroeger kon je de producten die je nodig had binnen een straal van enkele kilometers van thuis halen. Tijden veranderen. Als je ervoor zorgt dat je als bedrijven op andere zaken kunt besparen, kun je investeren in distributie."


Domien Rodiers (links) en Alco Kappé tijdens Tavola 2016.

Noten groeien maar één keer per jaar
Allnuts heeft een enorm breed assortiment van noten tot chocolade. "We hebben een magazijn waar onze stock staat en daarnaast doen we de in- en verkoop van de producten." Alco benadrukt dat ze het belangrijk vinden om de consument op de juiste manier te informeren. "Wij zijn heel transparant in de communicatie en vertellen graag leuke ins en outs aan de klanten. Het feit is dat noten maar één keer per jaar groeien, net als ander fruit. Veel consumenten weten dat niet, omdat sommige notenleveranciers claimen dat ze wekelijks verse binnenkomsten krijgen. Dat is helemaal niet mogelijk."

Voor meer informatie:
Alco Kappé
Allnuts bvba
Industrieweg 1038
B-3540 Herk-de-stad
T: +32-495 798742
F: +32-(0)1196 0998
info@allnuts.be
www.allnuts.be