Het idee achter dit innovatieve project is om een regionaal merk te creëren en markten uit te breiden op een geïntegreerd platform. Latijns-Amerikaanse landen krijgen daardoor de kans om partnerschappen tussen ervaren exportbedrijven en kleine producenten te sluiten, niet alleen lokaal, maar ook wereldwijd. "Wij geloven dat er geen concurrentie tussen onze landen bestaat, maar dat we elkaar aanvullen. De hoofddoelstelling van Agrofuturo is om investeringen, marketing en kennis te bevorderen in de agrosector. Om dit te bereiken, houden we diverse seminars en conferenties, en natuurlijk de Expoagrofuturo. Deze beurs bevordert de aansluiting voor commerciële doeleinden tussen de groente- en fruittelers in Latijns-Amerika", aldus de vertegenwoordiger.
Expoagrofuturo vindt al meer dan 10 jaar plaats in Colombia. In eerste instantie was het op regionaal niveau, later steeds meer nationaal en nu met een internationale focus. Expofuturo biedt ruimte aan meer dan 420 bedrijven uit 120 landen met ongeveer 18.000 deelnemers.
Voor meer informatie:
Ricardo Jaramillo
Agrofuturo
T: +57 (4) 444 62 12
E: rj@agrofuturo.com.co
www.expoagrofuturo.com