Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Coop Zweden meest duurzame retailer van 2016
Coop is dit jaar benoemd tot de meest duurzame retailer op de Zweedse Retail Awards 2016. De overwinning werd toegeschreven aan Coop's nieuwe winkelformules met een focus op duurzaamheid, samen met hun "wonky" groentencampagne. De Retail Awards worden georganiseerd door de Zweedse Trade Organization, samen met het vakblad Dagens Handel.
Met de campagne onder de naam "Het is de binnenkant die telt" bevordert de retailer de verkoop van Wonky-groenten. Het moedigt consumenten aan om groenten te kopen en voedselverspilling tegen te gaan.
Een andere verandering was een eenvoudige en groene winkelformule. Het interieur van de winkels is van warmere kleuren voorzien. Groen overheerst: niet voor niets de bedrijfskleur van Coop. Er is meer focus op verse groenten en fruit. Ook hebben de winkels een duurzame shoppingtour, die klanten kunnen volgen om meer te leren. Buiten de winkel zijn er plaatsen waar mensen hun fietsbanden kunnen oppompen of hun hond kunnen vastbinden.
Coop's inzet voor duurzaamheid wordt voor de tweede keer dit jaar geprezen. Eerder benoemde het Zweedse volk Coop tot de meest duurzame retailer in de Sustainable Brand Index.