Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Amerikaanse markt gesneden AGF groeit gestaag
Nieuwssite, BuzzFeed.com, meldt dat de afzet van voorgesneden AGF gestaag groeit. Retailers hebben hiermee ingespeeld op één van de meest gehate klusjes van thuiskoks; het snijden van groenten en fruit.
Volgens onderzoeksbureau Nielsen, leidt de hedendaagse consument een steeds drukker leven, waardoor er een grotere behoefte aan gemaksproducten bestaat. Voorgesneden producten maken het makkelijker voor consumenten om snel een verse, gezonde maaltijd te bereiden.
De afzet van gewassen, gesneden en voorverpakte AGF groeit harder dan die van los verkochte groenten en fruit. Volgens Nielsen nam de verkoop van dit zogenaamde 'value-added' voorgesneden fruit, tussen 2011 en 2015, jaarlijks gemiddeld met 7,1% toe. De verkoop van voorgesneden groenten steeg in dezelfde periode gemiddeld met 8,7% per jaar, ten opzichte van een afzetstijging van 2,9% van alle AGF-producten in deze periode. Niet alleen de prijzen van deze producten zijn gestegen, de consument koopt ook duurdere producten. Volgens Supermarket News, is de afzet van voorgesneden en -verpakte AGF tweemaal zo groot als die van los verkochte AGF.
De producten vallen vooral in de smaak bij gezinnen met kinderen en huishoudens waarvan de kinderen uit huis zijn. Deze laatste categorie toont met name interesse in kleinverpakkingen.
Jana Micky, van Nielsen, vertelt aan BuzzFeed dat het een landelijk trend is die bij veel verschillende retailers wordt gezien en niet alleen bij de duurdere supermarkten.
Voor retailers levert de verkoop van deze producten uiteraard hogere winstmarges op, maar de consument betaalt graag wat meer voor gemaksproducten.
Klik hier/here om BuzzFeed te bezoeken en te ontdekken welke voorverpakte groenten en fruit het meest verkocht worden.