Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Target geeft plaatsingstijden van AGF in schappen aan / Daling van Russische retailomzet van 5,8% in maart

M&S verkoopt gesneden avocado

Whole Foods kondigt winnaars 2016 'Supplier Award' aan
Whole Foods Market heeft de winnaars bekendgemaakt van zijn jaarlijkse Supplier Awards. De leverancier Grimmway Farms is benoemd tot Leverancier van het Jaar in de categorie verswaren. (andnowuknow.com)

VS: Target geeft plaatsingstijden van AGF in schappen aan
De supermarktketen Target wil meer duidelijkheid geven over de producten die verkocht worden in de SuperTarget-vestiging in Edina. Op de versafdeling heeft een klein team met de hand geschreven borden geplaatst boven de aardbeien en frambozen, waarop gemeld wordt wanneer het fruit in de winkel aankwam. Er is sprake van een verschil van 50% in prijs tussen het fruit dat er al langer dan een week ligt en fruit dat korter geleden in de schappen is geplaatst. (startribune.com)

VS: Groter biologisch assortiment bij Wegmans
De omzet van biologisch AGF neemt bij de supermarktketen Wegmans jaar op jaar toe. Volgens Consumenten geven volgens Bill Brauchle, die aan Wegmans als partner verbonden is, verschillende redenen voor hun keuze voor biologisch. De belangrijkste reden is dat het milieuvriendelijker geproduceerd is. Brauchle zegt dat de prijzen voor biologische AGF steeds meer op die van conventioneel AGF lijken. Dit komt omdat steeds meer telers in de VS zich richten op biologische teelt, waardoor het aanbod groter wordt.

VS: Apollo doet overnamebod op Fresh Market
Apollo Global Management heeft een overnamebod voltooid voor aandelen van The Fresh Market. Het plan is dat na overname de keten gefuseerd wordt met een ander bedrijf tot een private onderneming. (supermarketnews.com)

Hoe Amazon lokale winkels om zeep gaat helpen
Klik hier om het artikel te lezen. 


Gouden handdruk van £1,9 mln voor voormalig Waitrose-baas
Lord Price, de voormalige directeur van de supermarktketen Waitrose, heeft bij zijn vertrek een gouden handdruk gekregen van £1,9 miljoen (€2,5 miljoen) van het door werknemers beheerde John Lewis Partnership. (theguardian.com)

VK: M&S verkoopt gesneden avocado  
M&S gaat als eerste retailer potten van 80 mg met verse gesneden avocado's verkopen. De potten krijgen een prijs van £1,50 (€1,93) per stuk. (dailymail.co.uk)

Portugal: El Corte Inglés opent Bio & Natural-winkel
De Spaanse retailketen El Corte Inglés heeft zijn eerste Bio & Natural-keten geopend in Gaia Porto in Portugal. het assortiment van Bio & Natural bestaat volledig uit biologische producten, waarvan 90% lokaal is geteeld. (esmmagazine.com)

Daling van Russische retailomzet van 5,8% in maart
De Russische retailomzet kwam in maart 2016 neer op 2,23 biljoen roebel (€29,9 miljard). Dat is jaar op jaar 5,8% minder, aldus rosbalt.ru. In vergelijking met vorige maand steeg deze omzet echter met 5,1%. In het eerste kwartaal is de Russische retailomzet afgenomen met 5,4% tot 6,47 biljoen roebel (€86,7 miljard). De omzet van de retailsector bestaat voor 49,6% uit voedingsmiddelen en tabak en voor 50,4% uit nonfood-producten. Vorig jaar was deze verdeling respectievelijk 49,5% en 50,5%. Over geheel 2015 nam de retailomzet jaar op jaar af met 10% tot 27,57 biljoen roebel (€369,2 miljard).

VK: Tesco maakt vorderingen
Klik hier om een Infographic over Tesco te zien. 


Publicatiedatum: