Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VLAM wil Vlamingen weer warm krijgen voor aardappelen

Aardappelen passen in elke keuken en aardappelen bereiden kan ook hip, snel en modern zijn. Met deze boodschap voert VLAM campagne voor een van de basisbestanddelen van onze Vlaamse keuken naar een eerder jong publiek. Die voelen zich immers wat afgeschrikt om vaak aardappelen te eten. Klassieke grootmoederschotels, banale bereidingen, het schillen van aardappelen en een lange bereidingsduur zijn factoren die hen ervan weerhouden voor deze klassieke knol te kiezen.

Maar met aardappelen kan je alle kanten uit: zowel eenvoudig of ietsje tijdrovender klassiek als snel, eigentijds en buitenlands getint. De aardappel heeft op zijn concurrenten zoals rijst en pasta voor dat hij veel rijker is aan vezels en veel vitamine C bevat. De boodschap dringt door bij de Vlaamse jongvolwassenen en jonge gezinnen. Verbruiksonderzoek brengt aan het licht dat het aardappelverbruik bij de <40-jarigen al enkele jaren stabiel blijft (Bron: GfK Belgium).

De Vlaming blijft bovendien gehecht aan koolhydraten als maaltijdbegeleider met als koploper aardappelen, maar verder ook brood, rijst en pasta.

Verder zien we dat de Vlaming vooral Belgische aardappelen koopt, al hoeven dat niet per se Bintje, Charlotte of Nicola te zijn. Andere variƫteiten maakten vorig jaar al 54% van het gekochte volume uit.

Bron: VLAM
Publicatiedatum: