Freshware Pyramid verpakkingen voor groentesnacks
Vraag naar convenience neemt toe
Linpac presenteert haar gehele portfolio aan verpakkingen op stand C103a van het evenement, dat wordt gehouden van 12 t/m 14 april a.s. Sales Manager NW Europa Freshware bij LINPAC, Robin Schiphorst: "De verkoop van convenience food in Europa wordt verondersteld met 5,3 procent te groeien in de komende twee jaar. Ons uitgebreide Freshware assortiment speelt in op deze toenemende vraag naar voeding die onderweg, of na een minimale bereiding, kan worden gegeten. Linpac werkt nauw samen met bestaande en toekomstige klanten om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan deze groeiende behoefte."
Pyramid verpakkingen
Het Freshware assortiment bestaat uit tal van verpakkingsoplossingen voor o.a. vers gesneden fruit, salades, vleessnacks, olijven, antipasti, tapas, noten etc. Bezoekers aan de Empack kunnen ook de nieuwe serie Pyramid verpakkingen bekijken met een nieuw, conceptueel, geventileerd deksel voor het snelgroeiende marktsegment van groentesnacks. De kristalheldere rPET verpakkingen worden gemaakt met behulp van maximaal 95% PCR (recyclaat na consumentengebruik ), dat door LINPAC in eigen fabrieken is gereinigd om de naleving van alle regelgeving voor de voedselveiligheid te garanderen.
De Freshware lijn is samen met het afval van standaardflessen volledig recyclebaar. Het gebruik van PCR in het productieproces vermindert bovendien de ecologische footprint met maximaal 40% in vergelijking met andere materialen.
Naast de bestaande Freshware produkten beschikt Linpac ook over een eigen designafdeling voor het ontwikkelen van op maat gemaakte klantconcepten en –producten.
www.linpacpackaging.com