Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
in Spanje populair bij Carrefour

Piñabar: automatisch ananas snijden bij Jumbo en AH

Na de introductie van de innovatieve ananassnijder in 2012 is de Piñabar met plaatsingen bij AH en Jumbo op weg naar een stevige basis in thuisland Nederland. Ook gaat het aantal automatische ananassnijders in Spanje flink toenemen bij hypermarktgigant Carrefour.

Klaar voor opschaling
In de periode na de introductie zijn er een tiental machines uitgeleverd. COOP en PLUS-Verbeeten waren de eerste Nederlandse klanten, die toekomst zagen in de Piñabar. Na een periode van testen en ontwikkeling is de ananassnijder klaar voor opschaling in productie en verkoop.



De toegevoegde waarde voor de supermarkten zit vooral in het gemak voor de consument. Wie wel eens een ananas heeft gekocht, weet hoeveel werk het kan zijn om hem netjes te schillen. Nu is er de mogelijkheid om een vers geschilde ananas in 20 seconden in een deugdelijke verpakking in uw winkelwagentje te hebben. De mooiste reacties zijn die van consumenten, die speciaal doorrijden naar de supermarkt waar een Piñabar staat.

Beleving
De beleving in de winkel wordt steeds belangrijker. Ook supermarkten krijgen te maken met een verschuiving in de Nederlandse retailwereld. Met de ruime keuze en het bezorggemak van online winkelen is de voornaamste reden voor consumenten om nog naar een fysieke winkel te komen de beleving. Deze beleving en 'reuring' op de winkelvloer is precies waar de Piñabar voor staat. Met het ontwikkelen van een instore concept wil Dutch Food Technology de retailers hierin faciliteren.



Carrefour
In Spanje is de Piñabar een ware hit. De hypermarkt Carrefour heeft twee machines op proef gehad die in het zuiden van het land zijn geplaatst. De Piñabar heeft gezorgd voor een verkoopstijging van meer dan 80%. Mede daardoor is een order uitgezet voor een tiental nieuwe machines in het eerste kwartaal van dit jaar voor het Franse concern in Spanje. De samenwerking heeft zich zo ontwikkeld dat de planning is om voor het eind van 2016 een verviervoudiging van het aantal machines te realiseren. Bovendien staat de deur open voor uitbreiding naar andere landen waar Carrefour actief is.

Met dit goede nieuws verwachten we wereldwijd een sterke uitbreiding. Maar ook dichter bij huis, in Nederland, zijn er nog legio mogelijkheden voor de Piñabar.

Meer informatie:
Dutch Food Technology
www.dutchfoodtechnology.com
info@dutchfoodtechnology.com
+31 (0) 475 39 62 92
Publicatiedatum: