Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kalettes nieuwe naam voor Flower Sprout

Het Britse groentenzaadbedrijf Tozer Seeds, uitvinder van Flower Sprout, de natuurlijke kruising van spruitjes met boerenkool, kondigde recent zijn beslissing aan om het product officieel de naam Kalettes te geven, die het nu al op de VS-markt heeft. "Er is veel gepraat over de naam en in verschillende landen geeft Flower Sprout niet altijd het juiste beeld van het product. Bovendien leidt het tot verwarring omdat in de VS ook de naam Kalettes voor hetzelfde product gebruikt wordt. We hebben besloten om wereldwijd voor dezelfde naam en merkimago te gaan en dat zal Kalettes zijn," zegt Robin Bartels, Marketing & Sales Manager bij Tozer Seeds.



Wennen
"Deze verandering zal echter niet onmiddellijk op de Europese markt toegepast worden opdat de consumenten de tijd hebben om aan de nieuwe naam te wennen: "Er zal natuurlijk een overgangsperiode in de markt zijn waarin we beide handelsmerknamen zullen blijven gebruiken," stelt Bartels. Het nieuwe logo zal dezelfde bedrijfskleuren - groen en wit - en dezelfde typografie hebben, diegene die nu al gebruikt worden voor de Kalettes-verpakking op de Noord-Amerikaanse supermarktschappen.

Nu het seizoen 2015-2016 bijna is afgelopen, heeft Tozer Seeds Fruit Logistica 2016 gekozen als de ideale setting om zijn beslissing aan te kondigen en de perfecte locatie om de inventaris op te maken van de situatie van de huidige campagne van Flower Sprout; een campagne die de groente beschikbaar heeft gemaakt voor het tweede jaar op een rij in de retailsectoren van Duitsland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland en Nederland en voor het zesde jaar in het VK.

"We hebben een dramatische verkoopgroei gezien in alle landen waar Flower Sprout verkocht wordt. Voor het komende seizoen zijn er meer uitdagingen om verder te gaan met Flower Sprout, nu Kalettes, op de supermarktschappen, maar we zijn ervan overtuigd dat de consumenten in de ban zijn geraakt van het product en we zien met veel verwachting het komende seizoen tegemoet. In het volgende seizoen zal de nadruk op de groei moeten liggen," benadrukt Bartels.

Het succes van deze nieuwe groente van de Brassica Oleracea soort op de Noord Europese markten heeft het bedrijf aangemoedigd om het in het volgende seizoen in verschillende Europese landen te lanceren. "We zijn ervan overtuigd dat Kalettes in het seizoen 2016-2017 in Zuid-Europa zijn ingang zal doen. Verschillende supermarkten in die landen hebben hun interesse getoond en we zullen met onze licentiehouders werken om Kalettes in die landen in de supermarkten aan te bieden!", aldus Bartels.

Kalettes' productie bedraagt momenteel ongeveer 250 ton en door zijn seizoensgebondenheid is het product in de winkel beschikbaar van november tot maart. Er zijn echter al telers in andere landen aan het werken om te proberen in de nabije toekomst het hele jaar door Kalettes te kunnen aanbieden.

www.kalettes.com
Publicatiedatum: