Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Blanca Martínez van Tana S.A.
"Momenteel onmogelijk om aan alle citroenvraag te voldoen"
De citroenoogst brengt minder citroenen op dan aanvankelijk werd verwacht en de prijzen zijn omhooggeschoten. "Het begin van dit citroenseizoen was erg onzeker vanwege de lage productie. De prijzen waren wel veel hoger dan vorig seizoen, maar we hebben de citroenen nodig omdat de vraag dit jaar groter is en het onmogelijk is hieraan te voldoen", vertelt Blanca Martínez van Tana. "Hier komt nog bij dat er in Europa aanzienlijk meer geconsumeerd wordt, vooral als de temperaturen dalen", aldus Blanca.
Het in Murcia gevestigde Tana specialiseert zich in de marketing van zowel verse als verwerkte citruspoducten (van sinaasappel- en citroenschil tot etherische oliën) en produceert een jaarlijks volume van ongeveer 35 miljoen kilo. Het biedt een breed assortiment bestemd voor de voedselsector.
"We verzenden de meeste sinaasappelen, grapefruits en citroenen naar buitenlandse markten. We exporteren zowel conventionele als biologische citroenen. Onze conventionele citrusbedrijven zijn gevestigd in Murcia en de biologische citroenen worden geteeld in Malaga."
Tana levert niet alleen aan Mercadona, de grootste supermarktketen van Spanje, maar exporteert ook naar Europa en daarbuiten, zoals naar de Verenigde Staten, Canada, Maleisië, Hong Kong en Singapore. Het bedrijf besteedt steeds meer aandacht aan het biologische assortiment, de sector die in Duitsland een belangrijke rol speelt. "We hebben belangrijke investeringen gedaan in onderzoek en ontwikkeling en zijn van plan onze business te ontwikkelen met de merken BIOTANA (voor biologische producten) en TANA (voor conventionele producten).
Nieuwe formats geraspte citroenschil
Tana werd opgericht in 1955 en begon slechts een paar jaar later met de marketing van verwerkte producten. "We verwerken allerlei soorten fruit, hoewel de citroen ons belangrijkste product is. We hebben onlangs een nieuwe verpakking gelanceerd, met verschillende soorten geraspte citroenschil. Binnenkort beginnen we ook te werken met sinaasappelen", besluit Blanca Martínez.