Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Grufesa toont nieuwe verpakkingsmogelijkheden voor zachtfruit

Het Spaanse coöperatief Grufesa zal aanwezig zijn op Fruit Logistica dat op 3 tot 5 februari plaatsvindt in Berlijn. Het bedrijf heeft zich gericht op de zachtfruitsector en zal zijn laatste innovaties op het gebied van verpakking voor dit seizoen laten zien.
Grufesa zal zich in Hal 18/A-05th bevinden met zijn eigen stand. Daar onthult het bedrijf een aantal innovaties aan klanten en bezoekers laten zien, zoals nieuwe verpakkingsformats voor bessen.



Manager Carlos Cumbreras: "Al ons nieuws is gerelateerd aan innovatie. We zijn ervan overtuigd dat dit motto van toepassing is op alle afdelingen van ons bedrijf, van het veld tot aan de winkel. Dit heeft ons in staat gesteld om vooruit te gaan."

Deze wens om stappen vooruit te nemen heeft ertoe geleid dat Grufesa zijn zachtfruitassortiment heeft uitgebreid. Na 30 jaar exclusief te hebben gefocust op aardbeien is de onderneming begonnen met het vermarkten van kleine volumes Mr. Blue-blauwe bessen.

Ondanks deze stap is Grufesa nog steeds gericht op de duurzame teelt van aardbeien. "Duurzaamheid is voor ons een werkfilosofie. We passen nieuwe productietechnieken toe, zoals IG4 waarmee we in staat zijn om 30% aan irrigatiewater te besparen en waarmee de planten alleen het water en de voedingsstoffen krijgt die het nodig heeft. En we hebben ons toegelegd op voedselveiligheid en gezondheid met het Food Chain Partnership van Bayer. Dat is een programma waarmee we in deze sector hebben gepionierd en waarmee we sinds 2010 werken," zegt Cumbreras.

Voor meer informatie:
David Brioso
marketing@grufesa.com
www.grufesa.com

Publicatiedatum: