Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl wint van Aldi

Albert Heijn spint garen bij overname C1000 door Jumbo

De marktverhoudingen in het Nederlandse supermarktlandschap zijn na de overname van C1000 door Jumbo gewijzigd waarbij de marktleiderspositie van Albert Heijn van Koninklijke Ahold nog dominanter is geworden. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen.

Jumbo moest na de overname van C1000 de afgelopen jaren een groot aantal winkels afstoten, die onder meer door Albert Heijn, EMTE van Sligro Food Group, Plus en Coop werden overgenomen. Albert Heijn zag zijn marktaandeel volgens de onderzoekers van Nielsen vorig jaar stijgen naar 35,0% van 34,1% in 2014. De Jumbo Groep zag zijn marktaandeel tegelijk dalen van 19,8% naar 18,5%

Het marktaandeel van de Superunie-ketens steeg naar 29,2% van 29,0%, waarbij het marktaandeel van Superunie-lid EMTE gelijk bleef op 2,7%. Superunie is de inkooporganisatie van 13 onafhankelijke retailketens in Nederland. Het marktaandeel in Nederland van de Duitse discountketen Lidl steeg vorig jaar van 9,7% naar 10,0%, terwijl collega Aldi het marktaandeel licht zag dalen naar 7,3% van 7,4%.

Bron: Beurs.nl



Publicatiedatum: