Albert Heijn spint garen bij overname C1000 door Jumbo
Jumbo moest na de overname van C1000 de afgelopen jaren een groot aantal winkels afstoten, die onder meer door Albert Heijn, EMTE van Sligro Food Group, Plus en Coop werden overgenomen. Albert Heijn zag zijn marktaandeel volgens de onderzoekers van Nielsen vorig jaar stijgen naar 35,0% van 34,1% in 2014. De Jumbo Groep zag zijn marktaandeel tegelijk dalen van 19,8% naar 18,5%
Het marktaandeel van de Superunie-ketens steeg naar 29,2% van 29,0%, waarbij het marktaandeel van Superunie-lid EMTE gelijk bleef op 2,7%. Superunie is de inkooporganisatie van 13 onafhankelijke retailketens in Nederland. Het marktaandeel in Nederland van de Duitse discountketen Lidl steeg vorig jaar van 9,7% naar 10,0%, terwijl collega Aldi het marktaandeel licht zag dalen naar 7,3% van 7,4%.
Bron: Beurs.nl