Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marijke Van der Stukken, CEO Veiling Haspengouw:

"Velen hebben de perceptie dat Univeg ons fruit verkoopt"

Tholen - Marijke Vanderstukken kwam eind 2014 als CFO bij Veiling Haspengouw terecht in een situatie waar ze enorm van schrok. In ons blad Primeur van januari vertelt ze haar verhaal. Vanderstukken, momenteel CEO van de veiling, vertelt open over de problemen die er waren en spreekt haar vertrouwen uit over de obstakels die nog overwonnen moeten worden. Om de zwakke commerciƫle positie te verbeteren ging Veiling Haspengouw in gesprek met verschillende partijen, waaronder BFV en Univeg om te zien of dat hen verder bracht bij de oplossing.



Enorm netwerk
Marijke geeft aan dat er vanaf het begin muziek zat in de gesprekken met Univeg. "Bij velen is de perceptie dat Univeg ons fruit gaat verkopen, maar dat is niet het geval. H-Fruit verkoopt nog steeds zelf en het beleid maakt Carlo met de raad van bestuur. Univeg was een klant en blijft een klant. Het grote voordeel is dat we hun enorme netwerk mogen gebruiken. Sommige transacties gaan direct via de H-Fruit, anderen via het Univeg kanaal. Natuurlijk moeten we niet onder stoelen of banken steken dat we door deze samenwerking ook nieuwe financiƫle middelen binnen kregen. Dit heeft ons een stuk vooruit geholpen. Wat mij aantrekt is dat Univeg via Greenyard Foods beursgenoteerd is. Er wordt zeer professioneel omgegaan met bepaalde zaken en dat was voor mij de belangrijkste reden om aan boord te gaan. Dit willen we hier doortrekken op alle niveaus."

Vertrouwen terugwinnen
Veiling Haspengouw moet het vertrouwen van de telers weer terugverdienen. "Dat is hard werken. We kondigden op 28 augustus de samenwerking aan, maar op 1 september ziet de wereld er plots niet ineens heel anders uit. Het is een traject van maanden. Momenteel is er al verbetering te zien en sommige telers geven ook aan de nieuwe wind door de organisatie te zien waaien. We zijn dus blijkbaar goed bezig."

Het hele artikel lezen en het januari-nummer nog ontvangen? Neem een abonnement op Primeur