Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sap van Australische ananas?

Australische supermarkt beschuldigd van misleidende reclame

Advertising Standards Board, een bedrijf dat reclames controleert, heeft een klacht tegen een reclame van Golden Circle ingediend, omdat het bedrijf consumenten zou misleiden door te doen voorkomen dat z'n ananassap exclusief van in Australië geteelde ananas gemaakt wordt en niet van zowel lokale als geïmporteerde ingrediënten.

In de commercial zijn een man en een meisje op een zonnige dag op een ananasbedrijf te zien. De man snijdt een ananas door de helft en een voice-over verkondigt dat elk glas sap "in de zon geteeld fruit" bevat.

Een kijker diende bij de Advertising Standards Board de klacht in dat de commercial "misleidend" is, omdat hij zou impliceren dat de ananassap van Golden Circle gemaakt wordt van Australisch fruit.

Golden Circle veegde de beweringen van tafel en liet de Advertising Standards Board weten dat de advertentie niets laat zien over het land of de oorsprong van de gebruikte ananas. Golden Circle wees er ook op dat het ananasbedrijf uit de advertentie "heel algemeen" is en "in elke ananasteeltregio ter wereld zou kunnen liggen".

De Advertising Standards Board was het eens met Golden Circle, maar verklaarde dat de gemiddelde consument zou verwachten dat een Australische reclame in Australië zou worden gefilmd. De klacht werd uiteindelijk verworpen.

Source: smartcompany.com.au
Publicatiedatum: