Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Van Gelder presenteert CRM-systeem van Edan

Tholen - Donderdag presenteerde AGF-leverancier Van Gelder haar CRM systeem van Edan aan geïnteresseerden uit de AGF-sector. Edan is de overgenomen door Cegeka maar blijft zelfstandig lid binnen de organisatie.

Levensduur bedrijven vermindert
Pieter Burghouts van Microsoft begon de middag met een presentatie over de ontwikkelingen van het internet. Volgens hem is digitalisering geen keuze maar een verplichting. "Het internet maakt de wereld sneller en geeft de klant een schat aan informatie om op basis daarvan te kiezen voor een product of bedrijf. Ter illustratie: Tot 1920 bestond een bedrijf 67 jaar. In 1980 was dat 25 jaar en in 2010 was dat nog maar 15 jaar." stelt Pieter.



Zelf spreekt hij liever van Consumer Engagement Solutions. "Hierbij is het bedrijf berokken bij klanten door interactie met de klant te hebben op basis van de gegevens die een bedrijf over de klant heeft." aldus Pieter.

Klantervaring
Rik Vera van CEO nexxworks ziet dat de snelheid van het internet zorgt voor democratisering van de bedrijfsvoering. "Medewerkers moeten zelfs de regie kunnen nemen. Als de snelheid namelijk niet opgevuld wordt door het bedrijf zelf, komen andere bedrijven dat overnemen: de disruptors." meent Rik.



Uiteindelijk draait het volgens hem allemaal maar om één ding: de consumer experience. Hij sluit af met de spread die het bovenstaande belichaamt: een quote van Maya Angelou: "Ik heb geleerd dat mensen vergeten wat je zei, maar ze vergeten nooit hoe jij ze ziet voelen."



Van Gelder
Tenslotte presenteert Kevin Huizer het CRM-systeem bij Van Gelder. Volgens de marketeer en CRM-specialist verwerkt het Ridderkerkse bedrijf per week 4500 leveringen aan 1500 klanten. Al met al goed voor 20.000 orders per week.
Daarnaast moeten zij zo'n 100 telefoontjes per dag verwerken waarbij 30 mensen daadwerkelijk telefonische contact hebben. Volgens Kevin heeft het bedrijf vooral te kampen met een gebrek aan inzicht, ruimte en overzicht. "Zo was het lastig om te meten wat nou de marketinginspanningen waren en had niemand eigenlijk inzicht in het klantenverloop." Het nieuwe CRM-systeem verhielp deze problemen door inzicht te geven in de klachten, de reden van vertrek en schatte ook het risico in waarbij klanten weg zouden kunnen gaan.



De keuze voor Edan onderbouwde Kevin met een duidelijk argument: "Ze doen niet zo moeilijk." Hij noemt onder andere de interactieve workshops en het persoonlijk contact als pluspunten bij de samenwerking. Die samenwerking is hard nodig om uitdagingen als slechte data en acceptatie aan te gaan: "Elke dag zijn wij nog bezig gegevens aan te vullen als telefoonnummers en het afhandelen van klachten die uit de organisatie komen."

Bij het CRM systeem werkt Microsoft Dynamics. "Dit is puur omdat het personeel bekend is met Microsoft. Hierdoor is het snel mogelijk om snel dingen zelf dingen aan te passen en on-premise in te stellen."

Rondleiding
De middag wordt afgesloten met een rondleiding die laat zien wat er per dag allemaal in en uitgaat. Vooral de horeca-afdeling werkt met een fijnmazig orderpicksysteem die elke dag de juiste leveringen bij de juiste klanten moet krijgen.





Al met al een goede afsluiter die laat zien waarom een bedrijf als Van Gelder er goed aan doet overzicht te houden in de dagelijkse bedrijfsvoering.



Meer informatie:
Van Gelder
Kevin Huizer
E: info@vangeldernederland.nl
www.vangeldernederland.nl

Edan Business Solutions
Eline Dams
E: Eline.Dams@edan.nl
www.edan.nl
Publicatiedatum:
Auteur:
©