Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rob Bruins, Bruins BV;

"Een goede match maken is het leukste én moeilijkste wat er is"

Tholen - "Ik hanteer twee pijlers: klare wijn schenken en doen wat je belooft. Daar is iedereen bij geholpen: werkgever, werknemer en ook wij." Dat zegt Rob Bruins van recruiterings-, assessment- en loopbaanadviesbureau Bruins, dat gespecialiseerd is in werving van leidinggevend en commercieel personeel in de food en agri sector – in het bijzonder de tuinbouw – en dat dit jaar zijn dertigste verjaardag viert.


Rob Bruins

"Het maken van een goede match, de juiste mens op de juiste plek krijgen, dat vind ik geweldig om te doen", aldus Bruins, "maar het komen tot een succesvolle plaatsing is tevens een van de moeilijkste dingen die er zijn. Er moet aan zoveel factoren worden voldaan. Daarom testen wij kandidaten uitgebreid voordat ze op gesprek komen en bieden wij klanten tot zes maanden na plaatsing begeleiding. In de eerste drie maanden wordt bepaald of iemand een blijver of een wijker is. Hij of zij voelt aan: dit is gaaf en hier kan ik voor gaan of weifelt al: misschien een jaar, misschien een paar, maar dan ben ik weg. Verder is goed testen essentieel, want iemand moet zo dicht mogelijk bij zijn eigen kracht blijven. Dan is de kans op succes het grootst."

Zwaarder management
Bij Bruins kun je, voor de duidelijkheid, niet terecht voor een zomer tomatenplukken. De nadruk ligt op leidinggevende en commerciële functies: directie en praktisch altijd in vast dienstverband. Een en ander werkt dan ook vooral op basis van relaties. "Je klanten kennen is in het maken van een goede match een absolute voorwaarde. 80% van de slagingskans van een nieuw iemand op de werkvloer hangt af van de bedrijfscultuur. Wij houden daarom een uitgebreide klantendatabase bij en omdat wij al een tijdje meedoen en met veel klanten al jaren samenwerken, beschikken wij over veel klant historie. Zodoende zijn wij voor veel relaties weer van extra toegevoegde waarde."

Bij de buren kijken
Naast recruitment adviseert Bruins, vanuit huis in Noordwijk en samen met vier man personeel op kantoor in Sassenheim, organisaties op het gebied van organisatieontwikkeling. "Wat, denk ik, ontzettend leerzaam is en tegelijk veel te weinig wordt gedaan, is over de grenzen van de eigen sector heen kijken. Daar kun je zo verschrikkelijk veel van leren. Dan kun je zien waar andere sectoren tegenaan lopen, hoe zij daarmee omgaan en waar zij hun inspiratie vandaan halen. In de tuinbouw," besluit Bruins, "is dat misschien wel het grootste probleem. Je moet een merk bouwen, maar juist tuinbouwproducten lenen zich daar moeilijk voor. Van de andere kant torent de Nederlands tuinbouw met kop en schouders qua kennis en innovatiekracht er boven uit. Aan perspectief en kansen ontbreekt het ons, op allerlei gebieden, daarom zeker niet."

Voor meer informatie:
Bruins
Rob Bruins
Hoofdstraat 275
2171 BE Sassenheim 
T: +31 (0)252 - 240 040
M: +31 (0)6 51 396 718
F: +31 (0)252 - 217 714
E: rob.bruins@bruins.nl
www.bruins.nl