Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
retailactiviteiten Frizzy overgenomen

Heemskerk gaat na 15 jaar weer fruit snijden

Groentebewerker Heemskerk fresh & easy en fruitbewerker Frizzy zijn overeengekomen dat Heemskerk het grootste deel van de retailactiviteiten van Frizzy overneemt. Heemskerk en Frizzy werken al geruime tijd samen. De samenwerking is begonnen met Frizzy als leverancier van appelpartjes en druiven die gebruikt worden voor diverse maaltijdsalades die Heemskerk samenstelt. Vervolgens is de samenwerking uitgebreid met het leveren van kleinverpakkingen gesneden fruit voor een van de afnemers van Heemskerk. Dit heeft geleid tot mooie groeicijfers waardoor doorschakelen in het productie-, logistieke en innovatieproces noodzakelijk is geworden. Dit laatste sluit goed aan bij de ambitie van Heemskerk, die onlangs uitbreidde met 8.500m² en momenteel druk bezig is met de interne verhuizing.

Verbreden convenience aanbod

Het Rijnsburgse bedrijf heeft tot 15 jaar geleden naast groenten ook fruit gesneden. Als gevolg van de marktomstandigheden in die tijd zijn de fruitactiviteiten gestopt. De huidige marktsituatie waarin er een groeiende behoefte is aan gezonde, verse en innovatieve producten geeft voldoende aanleiding om de productie van fruit weer op de eigen locatie te doen. Dit geeft de mogelijkheid om de logistieke keten zo optimaal mogelijk te organiseren en dat is met vers gesneden fruit een must. Het toevoegen van waarde en het onderscheiden met leuke (combinatie)concepten is bovendien nu nog beter mogelijk. Heemskerk gelooft in het verbreden van het convenience aanbod. Tot het klantportfolio van Frizzy horen bakkerijen, hotels, groothandels, kleine winkel(keten)s en zorginstellingen. Frizzy heeft veel kennis van fruit, heeft zelfs een eigen aardbeienkwekerij en snijdt zelf het fruit voor zijn afnemers. De ambitie van Frizzy is om met deze activiteiten door te gaan en daarbij nog meer focus te leggen op het eigen teeltbedrijf.

Gepland voor 2016

De overheveling van de retailactiviteiten van Frizzy naar Heemskerk staat gepland voor 2016. Kwaliteit, ambacht en smaak staan daarbij voorop. Ook wil Heemskerk zijn afnemers voldoende in de gelegenheid stellen om zich te kunnen onderscheiden. De focus zal er om die reden vooral op liggen om de overgang zo goed mogelijk te organiseren en niet op automatisering en groei. De consument mag niets van de wijziging van de productielocatie merken. Zowel Frizzy als Heemskerk hebben er het volste vertrouwen in dat dit goed zal verlopen. Er is veel en goed contact en er vindt kennisoverdracht plaats tussen de bedrijven. Ook hebben beide partijen dezelfde insteek waar het kwaliteit betreft.

Voor meer informatie:
Frizzy - Jan Schipper: j.schipper@frizzy.nu
Heemskerk - Jantine Star: j.star-heemskerk@wheemskerk.nl
Publicatiedatum: