Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
bijna een gezamenlijke merknaam

Italiaanse Origine Group gaat voor rode kiwi

Drie maanden na de oprichting grijpt Origine Group Macfrut 2015 aan om zichzelf officieel te presenteren en te vertellen over de doelen en prioriteiten van het nieuwe consortium, samengesteld uit negen bedrijven (Afe, Apofruit, FruttaC2, Granfrutti Zani, Kiwi Uno, OP Kiwi Sole, Pempacorer, Salvi=Unacoa en Spreafico).



"We hebben besloten onze krachten te verenigen en ons als één merk op de internationale markt te presenteren met één controlekamer, die de verkoopkantoren coördineert," aldus voorzitter Ilenio Bastoni. "Grotere efficiëntie betekent niet alleen kostenbesparing, maar ook dat we nieuwe landen kunnen bereiken waar we telers winstgevendheid kunnen garanderen."

Het consortium is van start gegaan met twee fruitsoorten, peren en kiwi's (Origine brengt totaalvolumes samen van 100.000 en 120.000 ton respectievelijk), die klaar zijn om de wereldmarkt te veroveren. Maar het idee is om snel uit te breiden naar andere producten.



Algemeen directeur Alberto Garbuglia benadrukt het belang van innovatieve producten. "Met nieuwe rassen kunnen we meer consumenten bereiken, zowel op gevestigde als nog onontdekte markten."

"Daarom hebben we de rechten gekocht voor een nieuwe kiwi met rood vruchtvlees, de HFR 18. De zoete smaak van dit ras zal bij de consument in de smaak vallen."


HFR 18

In het voorjaar van 2016 zullen de eerste 20 hectare geplant worden, maar het doel is een areaal van ten minste 400 ha. "Op de markt is er ruimte voor de productie van 800-1.000 hectare," aldus Garbuglia.

Origine Group is al bezig met de registratie van een handelsmerk voor zijn kiwi's. Een zelfde proces volgt snel voor de peren. 

Het consortium zal zich de komende tijd als een eenheid presenteren op internationale beurzen, zoals WOP 2015, PMA Fruit Logistica en Asia Fruit Logistica. "We hebben al deelgenomen aan een aantal beurzen in Azië," zegt coördinator Federico Milanese, "en hebben constructieve betrekkingen aangeknoopt voor het exporteren van peren en kiwi's naar China. Het is een echte uitdaging, maar producten van hoge kwaliteit openen deuren."



Publicatiedatum: