Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Andrew Grantham - Jupiter Marketing

"We zoeken betere markten"

Het Britse bedrijf Jupiter Marketing heeft zich dit jaar voor het eerst gepresenteerd op het Asia Fruit Logistica (AFL).

"We waren erop gebrand om op AFL aanwezig te zijn, omdat het uitgegroeid is tot de belangrijkste handelsconventie voor het continent. Daarom vonden we het belangrijk voor onze nieuwe bedrijven in Azië om om hier te zijn," legt Andrew Grantham van Jupiter Marketing uit.

"In het Verre Oosten hebben we nu Thebe Fresh Produce, die vanuit zijn vestiging in Kuala Lumpur ons in staat stelt om direct in de Maleisische markt te importeren. Ook hebben we het in Dubai gevestigde Thebe Fresh Produce, Middle East, waarmee we ook direct in Jaba Ali kunnen importeren.



"Dus wordt het nu steeds belangrijker voor ons om evenementen als deze te bezoeken. Niet alleen omdat we onze klanten willen zien, maar ook om onze belangrijkste leveranciers te ontmoeten en dat is precies wat het AFL ons in staat stelde om te doen. Hoewel Berlin Fruit Logistica erg goed is omdat het zo dicht bij het Chinese nieuwjaar wordt gehouden, gaan veel van onze klanten er eigenlijk niet heen. Daarom wat AFL een betere keuze voor ons.

Hoewel het hoofdkwartier van Jupiter Marketing in het Verenigd Koninkrijk staat, importeert en exporteert het bedrijf versproducten naar een hoeveelheid aan landen en locaties verspreid over de hele wereld. Jupiter moedigt Aziatische retailers aan om te experimenteren met de producten die het biedt.

"We hebben belangrijke gebieden waarin we als bedrijf actief zijn en hebben kantoren in Zuid-Afrika, waarvandaan we exporteren naar het Midden-Oosten en zo door naar Azië. Maar we ontwikkelen ook nieuwe mogelijkheden, vooral met betrekking tot seizoensgebondenheid. We proberen een andere aanpak in deze regio, omdat de seizoensgebondenheid aan deze kant van de wereld heel anders is en meer geleid wordt door Australië. Om retailers aan te moedigen om hun perspectief te veranderen, zijn we in staat om verschillende opties zodat ze kunnen variëren met hun selecties. Dit kan dankzij een uitgebreide en consistent betrouwbare leveringsketen. Als er bijvoorbeeld een probleem met citrus in Australië is, weten retailers dat ze naar ons toe kunnen komen en dat we dit snel kunnen leveren.

Druiven zijn Jupiters belangrijkste fruit, gevolgd door hardfruit, citrus, steenfruit en kiwi. De belangrijkste landen voor levering voor Jupiter zijn India, Zuid-Afrika, Chili en Griekenland, waarmee het bedrijf jaarrond aan klanten kan leveren. In India heeft Jupiter ook geïnvesteerd in een teeltbedrijf.

In deze sector is voor veel mensen kredietverzekering een groot probleem. "Het Verre Oosten is hier gewoon niet bekend mee. Het gaat normaal om associatie, dus zijn we blij om een klein deel te nemen van de markt die beschikbaar is. Ons doel is om een betere optie voor klanten te geven en tegelijkertijd om onze leveranciers en werknemers te beschermen."

Andrew claimt echter niet een expert op het gebied van Azië te zijn. "We zijn redelijk niet op dit deel van de wereldmarkt, vooral wat betreft Maleisië, maar we begrijpen het wel."

"Wat we merken is dat er specifieke dingen zijn waar veel vraag naar is, maar die niet genoeg geleverd worden. Citroenen en grapefruit zijn bijvoorbeeld erg in trek, maar omdat handelaren maar naar één specifieke regio kijken om van te kopen, kijken ze niet echt elders. Er zijn Italiaanse en Franse kiwi's tegelijkertijd in omloop, maar je hebt ook Griekse kiwi's. Griekenland is nooit een deel geweest van het Aziatische leveringsnetwerk, maar vandaag de dag wordt dit land steeds meer benaderbaar."

"We zijn al sinds 2001 in bedrijf, toen Jupiter begon. We hebben dus al een netwerk aan leveranciers. Omdat Australië en Nieuw-Zeeland zo belangrijk zijn voor dit deel van de wereld, werken we er had aan om onze voorraad van dit deel van de wereld te vergroten."

Jupiter heeft ook zijn eigen merken, waarbij Elara Gold de leidende merklijn is. Dit is een volledig assortiment dat bestaat uit ongeveer 80 producten, van aardappelen en druiven tot bananen en citrus. Het volledige assortiment is beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en de sterkste merklijnen worden ook buiten Europa aangeboden.

Voor meer informatie:
Andrew Grantham
Jupiter Marketing (ASIA)
Email: Andrew@jupitermarketingltd.com
Publicatiedatum: