Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wim Vandepoel:

"Verkoop aardbeien van La Fleur Magique sterk gestegen"

Tholen - Fruit Vandepoel uit Brussel staat al bijna 20 jaar bekend om haar merk 'La Fleur Magique'. Bijna jaarrond levert Wim Vandepoel ook aardbeien onder dit merk. "Helaas zijn er af en toe periodes dat deze niet beschikbaar zijn bij onze telers, net als nu. Het liefst bieden we natuurlijk altijd ons eigen merk. Daar zijn onze klanten het meest over te spreken. Maar bij zo'n periode zonder aardbeien van La Fleur Magique moeten we andere merken aanbieden. Daar zijn onze klanten niet blij mee."



Naamsbekendheid

Het jaarvolume verhandelde aardbeien van La Fleur Magique is groot. "Hier zit per seizoen een groei in. We hebben in de loop der jaren een mooie naamsbekendheid opgebouwd rond het Brusselse en dat breidt gelukkig nog steeds uit. Ook in Frankrijk groeit de populariteit en is het aanbod vaak te klein om aan de vraag te voldoen. Klanten zijn altijd te spreken over de kwaliteit. Die moet perfect zijn." Ons cliënteel weet dat de producten van 'La Fleur Magique' in orde zijn. Ze voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen, worden gecontroleerd bij de teler en bij ons."

Daar is Fruit Vandepoel dan ook heel streng in. "Als de aardbeien niet voldoen, worden ze niet verkocht. Wij selecteren zelf de telers. Eerst is er sprake van een proefperiode van twee jaar. Daarna kan worden besloten of ze onder het merk mogen telen. Het is niet altijd makkelijk, maar je moet tegen een teler ook kunnen zeggen dat het niet goed genoeg is. De uitdaging van een eigen merk is namelijk om altijd de beste kwaliteit te leveren. Daarnaast maak je een eigen merk sneller kapot dan groot. Daar moet je als bedrijf voor uitkijken."

Voor meer informatie:
Wim Vandepoel
Bvba Fruit Vandepoel
Molenbergstraat 11
3470 Kortenaken - België
Tel.: +32 (0) 11 58 71 47
Fax: +32 (0) 11 58 17 46

Verkoop Mabru
Werkhuizenkaai 22/23 - Hall D
1000 Brussel - België
Tel.: +32 (0) 2 241 17 20
Fax: +32 (0) 2 216 83 71
info@fruitvandepoel.be
www.fruitvandepoel.be