Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Binnen het framework van het nieuwe seizoen

Promotie Chileense kersen en blauwe bessen in China

De Chileense vereniging voor fruitexporteurs (ASOEX) heeft in samenwerking met de Chileense commissie voor blauwe bessen en het comité van de ASOEX voor kersen workshops georganiseerd voor importeurs en supermarktketens in China. Het doel hiervan was om de positie van Chili op het gebied van de import van kersen en blauwe bessen in China te verstevigen.



Kopstukken van de Chileense blauwe bessen- en kersensectoren namen deel aan verscheidene workshops voor Chinese importeurs en supermarktketens, waaronder twee georganiseerd in het framework van Chili Week 2015, dat vorige week werd gehouden. De eerste workshop werd georganiseerd op 25 augustus in Shanghai en werd gepresenteerd door de secretaris van landbouw Claudio Ternicier, de directeur van de blauwbessencommissie Andrés Armstrong en de marketing coördinator van ASOEX Ignacio Caballero. Ze werden bijgestaan door Han Liu, vertegenwoordiger van ASOEX in China.

De tweede workshop werd georganiseerd op 28 augustus in Beijing, met deelname van de Chileense ambassadeur in China, Jorge Heine en de Chileense attaché voor landbouw in China, Gonzalo Matamala. Ook Andrés Armstrong en Ignacio Caballero waren hierbij aanwezig.

Een derde workshop wordt gehouden op 3 oktober in Hong Kong.

Tijdens de workshops hadden importeurs de gelegenheid om meer te leren over deze fruitsectoren, zoals over kwaliteit, veiligheid en beschikbaarheid in het komende seizoen. Ook konden banden aangehaald worden met Chileens exporteurs. Ze konden ook marketingactiviteiten promoten, waardoor in het seizoen van 2015-2016 de lokale consumptie wordt gestimuleerd.

Volgens Andrés Armstrong is de deelname van de sector aan deze workshops een "geweldige gelegenheid om de positie van Chili als betrouwbare leverancier van blauwe bessen te verstevigen, met sterke mogelijkheden voor toekomstige groei. De promotie-activiteiten die we uitvoeren in de Chinese markt hebben gezorgd voor de diversificatie van onze export naar dit deel van de wereld, waar de consumptie van blauwe bessen momenteel toeneemt."



"Het idee is om de promotie van kersen in China te versterken, omdat we toekomstige groei verwachten in dit land en we al het goede dat dit jaar is gedaan willen herhalen. De promotiecampagnes in China zullen doorgaan, met acties bij online verkoopkanalen en promoties bij verkooppunten," zei Christian Tagle, directeur van het kersencomité bij ASOEX.

Sinds de Chinese markt werd geopend voor Chileense blauwe bessen en kersen hebben beide sectoren een prominente positie verkregen in deze markt. Tijdens het seizoen van 2013-2014 kwam China naar voren als de belangrijkste bestemming voor Chileense kersen, met een aandeel van bijna 80% van alle export. Wat betreft blauwe bessen is de Chinese markt gegroeid met 45% vergeleken met het vorige seizoen. "Dit geeft het werk en de inspanning weer die Chileense telers en exporteurs hebben gestoken in het leveren van een product met een veilige en verse kwaliteit," zegt Armstrong.
Publicatiedatum: