Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meeneemfruit met hoge brix-waarde

Het bedrijf Fru&tube brengt een nieuw product op de markt. Het gaat om fruit dat geselecteerd is op hoge Brix-waardes en dat verpakt wordt in kokers die lijken op die van tennisballen. De koker zorgt voor makkelijk vervoer en beschermt de inhoud tegen stoten.



"Het doel van ons product was om mensen overal fruit te laten eten," zegt Carlos Méndez, die het concept heeft bedacht. "Op dit moment zorgen het ontbreken van verpakkingsformats voor dit doeleinde en de risico van het kneuzen van fruit in bijvoorbeeld een rugzak ervoor dat consumenten minder gezonde snacks kiezen."



"Op een dag keek ik naar een koker waar tennisballen in zaten en ik realiseerde me hoe makkelijk ze zo te dragen zijn. Dus dacht ik dat ik hetzelfde kon doen met fruit. Maar het was niet makkelijk om zover te komen. Er moesten veel issues worden uitgezocht, zoals een goede transpiratie voor de container om het rotten van fruit tegen te gaan of een manier vinden om de deksel onder druk van het gewicht van het fruit op zijn plaats te houden."


Fru&tube is beschikbaar in drie verschillende formaten met dezelfde hoogte, afhankelijk van het verpakte fruit, zoals perziken en appelen of klein fruit zoals kersen en druiven. De verpakking bevat een doekje, gemaakt van 100% natuurlijke producten om het fruit voor het eten te wassen.



Carlos benadrukte dat de verpakking dient om consumenten aan te trekken, maar dat het fruit zelf de sleutel is voor het succes van het product. "Dat is waarvoor de consument terugkomt. Ons doel is op de eerste plaats om geweldig smakend fruit aan te bieden. Het lijkt alsof er een gebrek aan besef over de gezondheidsvoordelen van fruit is. Het product wordt verkocht voor ongeveer 2 euro, wat dezelfde prijs is voor een drank of een gebakje. We bieden een gezond alternatief voor consumenten."


"In september lanceren we het product bij de Spaanse supermarktketens Alcampo, Carrefour en Sabeco. De marktmogelijkheden zijn geweldig. We kunnen ze verkopen in automaten in fruitwinkels, sportscholen, etc. Het is een product met een gelikte en opvallende vormgeving en ik weet zeker dat het de aandacht van de consument trekt. Als we succes hebben in Spanje, proberen we uit te breiden in de rest van Europa," besluit Carlos Méndez.

Fru&tube zal aanwezig zijn bij de volgende editie van Fruit Attraction in Madrid, bij 7A02.


Voor meer informatie:
Carlos Méndez Sastre
Fru&tube
C/ Calvario nº 1 
28862 Ajalvir. Madrid. Spain.
T: +34 650456074+34 650456074
comercial@fruitube.es
www.fruitube.es


You'll need Skype CreditFree via Skype
Publicatiedatum: