Groente en fruit bieden online kansen
Het nieuwe rapport van Rabobank's Food & Agribusiness Research and Advisory group (FAR) heeft als titel: "Online Produce-Potential Winners Act Early." Ze gaan verder met onderzoeken naar wat voor mogelijkheden er zijn om de e-supermarkt te beïnvloeden.
Roland Fumasi, Senior Analist bij FAR, zegt dat deze kansen rond de veranderingen veroorzaakt worden door de E-supermarkt. "Leden van de versproducten leveringsketen krijgen een kans om oplossing providers voor veel E-supermarkten te worden," zegt Fumasi. "Degenen die E-supermarkten helpen om hun doelen te bereiken, zullen de voordelen van deze snel groeiende kanaal oogsten." Het rapport gaat over de vier belangrijke gebieden van verandering veroorzaakt door E-supermarkten: Grotere online handelscontrole, nieuw kerncompetenties bij handel, virtueel onbeperkte ruimte en lagere kosten om consumenten te zoeken.
"Het is nog vroeg voor goedkeuring van de E-supermarkt in de VS", zegt Fumasi. " De huidige handel spelers zijn steeds meer aan het investeren in e-commerce modellen en brengen de supermarkt sector naar een omslagpunt. Progressieve producten leveranciers kunnen hier van profiteren niet alleen online, maar ook in de traditionele kanalen."