Succes proeven
Chiquita bananen wist met deze campagne een aanzienlijk aantal consumenten te bereiken en betrokkenheid te creƫren. Het grote succes van de Minionsfilm heeft hier ongetwijfeld aan bijgedragen. Echter, het gemak waarmee gebruikers toegang kregen tot de mobiele content, heeft een belangrijke rol gespeeld bij het slagen van deze campagne.
Fans die de FanFun applicatie gedownload hadden op hun smartphone, konden bij elk Chiquita bananen verkooppunt de merkstickers scannen. In totaal konden 32 stickers gescand worden waarbij men kans had om meteen een prijs te winnen.
Door de herkenbare verpakking op de trossen bananen hoefde het winkelend publiek niet lang te zoeken. Consumenten die met hun kinderen boodschappen deden, hebben wellicht hun telefoon aan de kinderen gegeven zodat die zichzelf konden amuseren met het scannen van de stickers tijdens het winkelen.
De doelgroep, jonge moeders met smartphones, was goed voor 75% van het gebruik en verkeer op de site.
Klik hier om verder te lezen op mobilemarketer.com.