Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chiquita: 50% respons op Minions reclamecampagne

De nieuwste reclamecampagne van Chiquita Bananen met als thema de nieuwe Minionsfilm van Universal Pictures, heeft een respons van 50% opgeleverd. Bovendien heeft de campagne er voor gezorgd dat de aanmeldingen voor de Chiquita nieuwsbrief voor tablet en smartphone met 10% toegenomen zijn. De reclamecampagne werd ontwikkeld in samenwerking met FunMobilty en geeft consumenten de mogelijkheid om stickers op Chiquita bananen te scannen met hun smartphone waardoor zij toegang krijgen tot digitale content, zoals e-cards, recepten en prijzen, die in het teken staan van de Minionsfilm, die deze zomer uitkwam. De gemiddelde bezoeker van de site nam aan meer dan 10 activiteiten op de mobiele site deel. Dit bewijst maar weer eens dat gerichte 'gamefication' een succesvol strategisch marketingmiddel blijft om een product te promoten.

Succes proeven
Chiquita bananen wist met deze campagne een aanzienlijk aantal consumenten te bereiken en betrokkenheid te creƫren. Het grote succes van de Minionsfilm heeft hier ongetwijfeld aan bijgedragen. Echter, het gemak waarmee gebruikers toegang kregen tot de mobiele content, heeft een belangrijke rol gespeeld bij het slagen van deze campagne.

Fans die de FanFun applicatie gedownload hadden op hun smartphone, konden bij elk Chiquita bananen verkooppunt de merkstickers scannen. In totaal konden 32 stickers gescand worden waarbij men kans had om meteen een prijs te winnen.

Het merk richtte zich met name op moeders met jonge kinderen.

Door de herkenbare verpakking op de trossen bananen hoefde het winkelend publiek niet lang te zoeken. Consumenten die met hun kinderen boodschappen deden, hebben wellicht hun telefoon aan de kinderen gegeven zodat die zichzelf konden amuseren met het scannen van de stickers tijdens het winkelen.

De doelgroep, jonge moeders met smartphones, was goed voor 75% van het gebruik en verkeer op de site.

Klik hier om verder te lezen op mobilemarketer.com.
Publicatiedatum: