Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Nieuwe perenverpakking gericht op kinderen
Deze herfst introduceert het Amerikaanse Domex Superfresh Growers een nieuwe lijn voor perenzakken. De perenzakken zijn vormgegeven met Sesamstraatfiguren en zijn onderdeel van de "eat brighter!™"-campagne. Deze campagne is een samenwerkingsverband met Sesame Workshop, de Produce Marketing Association en de Partnership for a Healthier America. Het doel van de samenwerking is om kinderen in de leeftijd van 2 tot 5 jaar aan te moedigen om meer verse groenten en fruit te eten.
"Peren zijn uitstekend fruit voor kinderen van alle leeftijden. De vele verschillende variëteiten geven smaak en veel manieren voor snackmogelijkheden," zegt Howard Nager van Domex Superfresh Growers. "Naast de figuren van Sesamstraat hebben de nieuwe zakken ons eigen Superfresh Kids-merk, dat kinderen afbeeldt die buitenactiviteiten ondernemen. We hebben ook aan alle vaders en moeders gedacht. De achterkant van elke zak bevat tips om het fruit te rijpen voor een optimale smaak."
Er zullen aparte zakken zijn voor Bartlett-, Bosc-, Anjou- and Red Pear-variëteiten. Individuele variëteiten zullen beschikbaar zijn in zowel conventionele als biologische variant en elke zak bevat meertalige informatie om ook de Canadese export-vereisten tegemoet te komen.
"De perenoogst van dit jaar lijkt een uitstekende smaak en eetkwaliteit te geven. De formaten neigen naar kleiner fruit, wat ideaal is voor deze zakken. Volgens statistieken van de afgelopen 52 weken tot juni 2015 is de omzet van verpakte peren toegenomen met 15%. Het aandeel in de perensector is nu 9%."
Domex werkt samen met Blue Bird in Wenatchee, Washington om de peren in de Pacific Northwest te telen, verpakken en te verzenden. Daarmee komt het bedrijf op 10% van de totale perenoogst in de regio en 25% van het biologische aanbod. Naast de nieuwe verpakking lanceert Domex ook een social media-campagne via Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest.