Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe perenverpakking gericht op kinderen

Deze herfst introduceert het Amerikaanse Domex Superfresh Growers een nieuwe lijn voor perenzakken. De perenzakken zijn vormgegeven met Sesamstraatfiguren en zijn onderdeel van de "eat brighter!™"-campagne. Deze campagne is een samenwerkingsverband met Sesame Workshop, de Produce Marketing Association en de Partnership for a Healthier America. Het doel van de samenwerking is om kinderen in de leeftijd van 2 tot 5 jaar aan te moedigen om meer verse groenten en fruit te eten.

"Peren zijn uitstekend fruit voor kinderen van alle leeftijden. De vele verschillende variëteiten geven smaak en veel manieren voor snackmogelijkheden," zegt Howard Nager van Domex Superfresh Growers. "Naast de figuren van Sesamstraat hebben de nieuwe zakken ons eigen Superfresh Kids-merk, dat kinderen afbeeldt die buitenactiviteiten ondernemen. We hebben ook aan alle vaders en moeders gedacht. De achterkant van elke zak bevat tips om het fruit te rijpen voor een optimale smaak."

Er zullen aparte zakken zijn voor Bartlett-, Bosc-, Anjou- and Red Pear-variëteiten. Individuele variëteiten zullen beschikbaar zijn in zowel conventionele als biologische variant en elke zak bevat meertalige informatie om ook de Canadese export-vereisten tegemoet te komen.

"De perenoogst van dit jaar lijkt een uitstekende smaak en eetkwaliteit te geven. De formaten neigen naar kleiner fruit, wat ideaal is voor deze zakken. Volgens statistieken van de afgelopen 52 weken tot juni 2015 is de omzet van verpakte peren toegenomen met 15%. Het aandeel in de perensector is nu 9%."

Domex werkt samen met Blue Bird in Wenatchee, Washington om de peren in de Pacific Northwest te telen, verpakken en te verzenden. Daarmee komt het bedrijf op 10% van de totale perenoogst in de regio en 25% van het biologische aanbod. Naast de nieuwe verpakking lanceert Domex ook een social media-campagne via Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest.

Voor meer informatie:
Howard Nager
Domex Superfresh Growers
Publicatiedatum: