Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Autonome groei +1,2%

Consumentenomzet Jumbo stijgt met 26%

De geconsolideerde omzet van Jumbo Groep Holding (Jumbo en C1000) bedraagt over het eerste halfjaar € 3,560 miljard tegenover € 3,760 miljard in de eerste helft van 2014. Dat maakt de retailer dinsdag bekend. Deze daling wordt volledig veroorzaakt door de levering van uiteindelijk 125 C1000 winkels aan Ahold en Coop met een totale jaaromzet van circa € 1 miljard. Zowel de bestaande Jumbo winkels als de winkels die van C1000 naar Jumbo werden omgebouwd lieten een stijging van de omzet zien. De laatste winkels onder C1000 vlag wisten in het eerste halfjaar van 2015 nog een omzet van € 396 miljoen te realiseren. Het marktaandeel van Jumbo Groep Holding kwam in de eerste helft van 2015 uit op circa 19%.



Jumbo Groep Holding BV kijkt tevreden terug op de eerste helft van 2015. Met de ombouw van nog eens 79 winkels werd de integratie van C1000 binnen Jumbo succesvol afgerond. De grootste ombouwoperatie in de Nederlandse foodretail markt is hiermee teneinde gekomen. De consumentenomzet van Jumbo kwam in het eerste halfjaar uit op € 3,164 miljard. Dat is een stijging van ruim 26% ten opzichte van de eerste helft 2014, die voor een belangrijk deel te danken is aan de toename van het aantal winkels. Met een autonome groei van +1,2% wist Jumbo echter ook in haar bestaande winkels harder te groeien dan de markt (+0,7%, bron GfK).

In de tweede helft van 2015 ligt de focus vooral op optimalisatie van de formule en de organisatie. Jumbo gaat investeren in de versterking van de formule, bestaande winkels verbouwen en een operationele efficiencyslag maken. Parallel daaraan zal Jumbo, ook na de opening van haar 100ste Pick Up Point vandaag, doorgroeien in e-commerce en later dit jaar een derde Foodmarkt openen.

Bron: Jumbo
Publicatiedatum: