Consumentenomzet Jumbo stijgt met 26%
Jumbo Groep Holding BV kijkt tevreden terug op de eerste helft van 2015. Met de ombouw van nog eens 79 winkels werd de integratie van C1000 binnen Jumbo succesvol afgerond. De grootste ombouwoperatie in de Nederlandse foodretail markt is hiermee teneinde gekomen. De consumentenomzet van Jumbo kwam in het eerste halfjaar uit op € 3,164 miljard. Dat is een stijging van ruim 26% ten opzichte van de eerste helft 2014, die voor een belangrijk deel te danken is aan de toename van het aantal winkels. Met een autonome groei van +1,2% wist Jumbo echter ook in haar bestaande winkels harder te groeien dan de markt (+0,7%, bron GfK).
In de tweede helft van 2015 ligt de focus vooral op optimalisatie van de formule en de organisatie. Jumbo gaat investeren in de versterking van de formule, bestaande winkels verbouwen en een operationele efficiencyslag maken. Parallel daaraan zal Jumbo, ook na de opening van haar 100ste Pick Up Point vandaag, doorgroeien in e-commerce en later dit jaar een derde Foodmarkt openen.
Bron: Jumbo