Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
": "De toekomst ligt in de handen van degenen die bereid zijn tot verandering"

Italiaanse druivenproducent Frudis zet in op pitloze rassen

Innovaties binnen de druivensector geven Frudis een positieve blik op het seizoen van 2015. De verwachtingen zijn beter dan in het verleden, zeker ten opzichte van 2014. "Goed weer en het uitblijven van problematische ziekten hebben gezorgd voor volle, smaakvolle en mooie trossen," aldus salesmanager Sabino Dipierro.


Sabino Dipierro (rechts) met zijn zoon Andrea

De oogst begon bij Frudis op 15 juni (een week later dan in 2014) met kasdruiven, om eerder aan de vraag van de consument te kunnen voldoen. 



Frudis teelt verschillende rassen - van de klassieke witte (Vittoria, Italia, Pizzuttella), zwarte (Black Magic, Palieri, Black Pearl) en rode (Red Globe) druiven tot de pitloze rassen Millenium, Regal, Autumn Giant, Thompson (wit), Summer Royal, Autumn Royal (zwart), Ophelia, Flame en Crimson (rood). "We hebben met name geïnvesteerd in de pitloze rassen, waar steeds meer vraag naar is."



"De volumes zullen gelijk zijn aan die van vorig jaar, hoewel we er 15% minder Italia druiven geoogst zullen worden. Het fruit zal beschikbaar zijn tot eind december."



Frudis verkoopt zijn druiven voornamelijk op de Europese markt (80%) en overzees (15%). Slechts 5% van de volumes blijft in Italië. "Onze grootste concurrenten zijn Marokko, Tunesië, Egypte, Spanje, Portugal en Griekenland."



De druiven worden verkocht in verschillende soorten verpakking, waaronder kartonnen en houten kratten en EPS-, IFCO- en STECO-kratten.

Vertrouwen in de toekomst
"De toekomst ligt in de handen van degenen met een goed verleden," zegt Sabino. Een succesvol verleden loodste het bedrijf door de economische crisis. Sabino is zich bewust van wat de jongere generaties kunnen doen voor de agrarische sector. "Het is een oude wetenschap, maar wel een die onderhevig is aan veranderingen die nieuwe technologieën vereisen om competitief te blijven op de markt."



Frudis heeft geïnvesteerd in nieuwe technologie, waaronder moderne productielijnen en een elektrisch gecontroleerde verwerkingstemperatuur. "Op deze manier kunnen we hoge kwaliteit garanderen, met een product dat de consument bereikt met behouden organoleptische kenmerken."



In 2015 werden bovendien nieuwe milieuvriendelijke koelingsfaciliteiten geïntroduceerd, die werken op de energie van een geavanceerd PV-systeem. Ook installeerde Frudis nieuwe flexibele productielijnen. Alle veranderingen waren gericht op milieuvriendelijkheid en klanttevredenheid.



"De reputatie van een bedrijf is een sleutelelement binnen de sector," besluit Sabino. "De toekomst is afhankelijk van wat je nu doet. In een moeilijke markt moet je het goed doen en in noviteiten op je concurrenten vooruitlopen. Want je moet bereid zijn om te veranderen om trouw aan jezelf te blijven."

Contatti:
Sabino Dipierro
Sales Manager
FRUDIS
S.P. 94 per Casamassima, km 3,800
70016 Noicattaro 8BA) - Italy
Tel.: +39 080 4796625
Fax: +39 080 4796627
Mob: +39 348 3862596 / +39 345 0533507
Email: sabino@frudis.it
Web: www.frudis.it
Publicatiedatum: