"Met meer dan een miljoen pakken denken we dat Nergi in de herfst de ster van de snack-sectie en in de fruitschappen gaat zijn," zegt Jean-Pierre Caruel van Sofruileg. "Met meer dan 150 hectare aan boomgaarden in met name Frankrijk, maar ook Portugal, Italië en Nederland, verwachten we dit jaar een miljoen verkoopeenheden en twee miljoen met 2016." De oogst zal dit jaar beginnen in augustus en doorlopen tot november. Het is het derde jaar dat dit product beschikbaar is en de reacties van consumenten zijn erg positief.
"Nergi is een groot succes geweest bij jonge stadsmensen die zoeken naar een gezonde snack, omdat het per portie van 100 gram slechts 52 calorieën bevat," zegt Jean-Pierre. "Moeders houden er ook van omdat het een handige, gezonde snack voor kinderen is en senioren houden ervan omdat het rijk is aan vezels en een goede balans vindt tussen smaak en voeding." De smaak is een unieke mix van zuur en zoet. De dunne huid maakt het makkelijk om te eten en omdat het klein is, is het een handig item om mee te nemen. De belangrijkste markten zijn Frankrijk, Italië, Duitsland, Benelux en het Verenigd Koninkrijk.
"Een rijke bodem en gematigd klimaat zijn cruciaal om de kenmerkende Nergi-smaak te verkrijgen. Daarom heeft Sofruileg zorgvuldig zijn teeltgebieden uitgekozen." Nergi wordt verkocht door drie bedrijven: Primland in Frankrijk, Fruitworld in Nederland en Ortofruit Italia in Italië.
"Wat we echt willen is dat de consument dezelfde kwaliteit in Nergi vindt, ongeacht waar het is gekocht en waar het is geteeld," zegt Jean-Pierre. "Daarom hebben we strikte specificaties toegepast op de teelt- en verpakkingsbedrijven tot op het moment dat het naar onze cliënten wordt verzonden. De suikerspiegel, de stevigheid en het algemene uiterlijk van de kiwi worden regelmatig gecheckt." De Nergi-kiwi zal vanaf september in supermarkten verkrijgbaar zijn en zullen verkocht worden in pakken van 125 gram.
Voor meer informatie:
Jean Pierre Caruel
Sofruileg
Tel: +33 5 58 98 65 18
Email: jp.caruel@orange.fr