Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse discounters verlagen de prijzen en zetten concurrentie onder druk

Aldi en Lidl zijn momenteel bezig aan een regelrechte prijzenstrijd. Terwijl de één de prijs van een merkproduct verlaagd, doet de ander direct hetzelfde. De prijs van hetzelfde product gaat omlaag en tegelijkertijd ook nog de prijs van iets anders. Er ontstaat zo een prijsspiraal die ook de concurrentie onder druk zet.


De Duitse 'Lebensmitteilzeitung' meldt dat de meest uiteenlopende levensmiddelen in prijs worden verlaagd. Van chips tot vruchtensap of wasmiddel. Terwijl Lidl tegen de agressieve prijspolitiek van haar directe concurrent in gaat, maakt de rest van de branche zich zorgen. Andere supermarkten klagen reeds over het prijsverval en over een afname van de winst. Doordat Lidl meegaat in de prijzenstrijd, gaat de negatieve prijsspiraal echter onophoudelijk verder. Lidl staat erom bekend dat zij nog sterker inzet op voordelige merkproducten dan concurrent Aldi.

Lebensmittelzeitung spreekt van 'waardevernietiging' en beroept zich hierbij op handelskenners. De concurrentie is geschokt en is niet van plan om mee te gaan in de prijzenstrijd tussen de discounters. Terwijl de branche lijdt, profiteert de consument: merkproducten tegen voordelige prijzen. Een einde aan de prijzenstrijd tussen de discountgiganten is ook nog niet in zicht.
Publicatiedatum: