Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet supers in eerste helft 2015 hoger dan voorspeld

Supermarkten hebben in de eerste helft van 2015 circa 2,2% meer omgezet dan vorig jaar. De onderzoeksbureaus kwamen aan het begin van dit jaar niet verder dan maximaal 2%, maar waarschijnlijk ergens tussen de 1 en 2%. De rol van de factor prijs lijkt aan belang te hebben ingeboet, vermoedt Patrick van der Zee, retail director van IRI Nederland. Er lijkt sprake van een toenemend optimisme bij de consument.

Volgens Van der Zee krijgt de hogere omzet van supermarkten nog extra glans als de omzetontwikkelingen buiten het traditionele voedingskanaal worden meegenomen. Daarnaast heeft het weer supermarkten tot en met half juni nog niet echt in de kaart gespeeld.

De hogere omzet is door supermarkten gerealiseerd ondanks een hogere promotiedruk. Die steeg van 19,6 naar 19,9%. De toename van de promotiedruk is uitsluitend het gevolg van sterk gestegen acties in non-food. Met name in de eerste maanden van dit jaar zijn producten als wasmiddelen tegen actieprijzen verkocht.

Bron: Distrifood


Publicatiedatum: