Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Blik op toekomst van meloen en watermeloen

Op 8 en 9 juli organiseerde Rijk Zwaan het Global Melon & Watermelon Event in Spanje. De focus lag op global trends en de vraag hoe ingespeeld kan worden op wensen en eisen vanuit de hele keten.


 
Handelaren, retailers en distributeurs uit 12 verschillende landen in Europa, Zuid-Amerika en Afrika ontmoetten elkaar op het Rijk Zwaan demoveld in Cartagena en bezochten een seminar in de lokale Chamber of Commerce. Het evenement hielp partners van Rijk Zwaan in hun zoektocht naar jaarrond kwaliteit in meloen en watermeloen.



Fresh cut
Rijk Zwaan gewasspecialisten Diego Maestre en David Herzog gaven presentaties over verschillende marketingconcepten in meloen en watermeloen en hoe deze kunnen bijdragen aan het inspelen op wensen van de consument. Marketing Specialist Vincent van Wolferen besteedde speciale aandacht aan het segment 'fresh cut', dat zich onder meer sterk ontwikkelt in Engeland, de VS en Spanje. "Dit jaar hadden we veel snijderijen te gast en ook zij deden mee aan de discussie over rassenontwikkeling. Hun input was heel belangrijk voor de veredelaars van Rijk Zwaan die ook aanwezig waren."





Groot potentieel

De reacties van bezoekers waren positief. Ze waardeerden vooral de netwerkmogelijkheden en zagen hun vertrouwen in het grote potentieel van de markt voor meloen en watermeloen bevestigd.
Publicatiedatum: