Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarktomzet juni daalt met 2,4%

De Nederlandse supermarktomzet is in juni 2015 met 2,4% gedaald ten opzichte van juni 2014. De totale supermarktomzet bedroeg in juni 2015 2.67 miljard euro. In juni 2014 was dit 2.74 miljard euro. De gemiddelde waarde per kassabon bedroeg vorige maand 22,54 euro. Dit is een daling van 4,5% ten opzichte van juni 2014 (23,60 euro).

Oorzaken voor de afgenomen omzet in juni is de verschuiving van de Pinksterdagen (viel dit jaar in mei, vorig jaar in juni) en het ontbreken van een EK of WK voetbal (leverde supermarkten vorig jaar 54 miljoen euro additionele omzet op).

Eerste half jaar
De eerste zes maanden van 2015 steeg de supermarktomzet met 0,7% van 16.7 miljard euro in 2014 naar 16.8 miljard euro in 2015. In deze periode steeg de gemiddelde omzet per kassabon met 0,2% van 22,28 euro in 2014 naar 22,32 euro in 2015. Dit jaar werden er 0,5% meer kassabonnen afgerekend.

Meer informatie:
GfK
Joop Holla (Research Director)
E: Joop.Holla@gfk.com
T: 06-55323114



Publicatiedatum: