Kansen in Duitsland: focus op kwaliteit, niet op prijs
Convenience en eenpersoonsverpakkingen
Tijdens de NRW tour vorig jaar werd de Duitse retail onder de loep gelegd (lees het verslag hier terug). Bezoeken aan Edeka, Metro, REWE, bio-supermarkt Temma, Globus en Aldi toonden de ontwikkelingen in de sector. Toen werd al duidelijk dat convenience een belangrijke onderwerp is in Duitsland, maar dat deze markt er gelijktijdig nog in de kinderschoenen staat. Er ligt veel ruimte voor producten en concepten die hierop inspelen en daarom wordt er dit jaar verder ingezoomd op de food service / out of home / convenience-markt in Noordrijn-Westfalen. Deze regio kent bijna 18 miljoen inwoners.
Net als vorig jaar kent de reis een vol schema en staan er diverse bedrijfsbezoeken op het programma. Denk daarbij aan horeca, catering en verwerkers. Om niet alleen kennis, maar ook inzicht op te doen zullen diverse marktspecialisten de reizigers bijpraten over e-foodservicetrends en afzetkanalen.
Dit jaar wordt de NRW Retail & Food Trend Tour georganiseerd op 15, 16 en 17 september. Aansluitend kan, tegen gereduceerd tarief, het Deutscher Obst- & Gemüsekongress in Düsseldorf bezocht worden.
Aanmelden
Aanmelding (via e-mail) tot uiterlijk 15 augustus 2015. Er kunnen maximaal 20 deelnemers mee en deelname geschiedt op volgorde van aanmelding.
Bedrijfsnaam:
Deelnemer:
Email:
Gsm:
De kosten zijn 950,00 Euro pp. incl. diners en lunches, exclusief: btw, 2 hotelovernachtingen, deelnamefee congres. Leden van het GroentenFruit Huis krijgen € 50,00 korting.
Programmaleiding
Drs. Jochem Wolthuis i.s.m. Peter Bungenberg
Duitsland Desk GroentenFruit Huis
Gsm 0031-6-16290395
info@duitslanddesk.nl