Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruit Logistica 2016: De digitalisering van de handel

E-commerce is in opmars. Volgens een recente studie van Nielsen heeft 20% van alle huishoudens reeds minstens één keer consumentengoederen met een hoge omloopsnelheid via het internet gekocht. De online omzet in Duitsland is nog steeds op een laag niveau (rond 1%), maar met een groei van 41% loopt de curve stijl naar boven op. Het potentieel is nog lang niet uitgeput. Dit blijkt uit vergelijkingen met Groot Brittannië en Frankrijk. Daar ligt het online aandeel van consumentengoederen met een hoge omloopsnelheid reeds bij 6%. Wat betekent echter deze ontwikkeling voor groenten en fruit?

Impulsaankopen
De digitalisering van de handel biedt vooruitzichten, maar er zijn ook uitdagingen die moeten worden overwonnen. De veeleisende logistiek vereist naast nieuwe verpakkingsoplossingen ook een zo nauw mogelijke samenwerking van leveranciers – trefwoord Urban Retail Logistics. Aankopen van groenten en fruit worden zelden vooraf gepland, maar zijn veelal impulsaankopen. Consumenten laten zich door al hun zintuigen inspireren, wat op een beeldscherm alleen beperkt mogelijk is. Dus hoe zorgt men in de digitale wereld voor aankoopimpulsen? Het belang van de groenten- en fruitafdeling voor de stationaire handel is in de toekomst mogelijk nog belangrijker, omdat juist versproducten het potentieel hebben de koper de winkel in te lokken.

Waardeketen
Het vraagstuk digitalisering speelt ten opzichte van de handel een steeds belangrijkere rol. Het gaat echter ook om verschillende andere gebieden van de waardeketen. Dit en andere vraagstukken worden op de volgende Fruit Logistica niet uitsluitend in het technische begeleidingsprogramma opgenomen, maar tevens alom besproken onder de bezoekers van de beurs. Ondernemingen kunnen zich nog tot 31 juli 2015 voor de Fruit Logistica 2016 registreren. De registratie gebeurt online. Bij eventuele vragen helpt het team van de Fruit Logistica in Berlijn u of één van de beursvertegenwoordigers, die wereldwijd in 150 landen beschikbaar zijn voor een advies in de respectievelijke landstaal. 
Publicatiedatum: