Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Telers willen meer inzet van Tesco /

Omzet Tesco Ierland -4,4%

Lulu and Géant strijden online voor consumenten in Verenigde Arabische Emiraten
Twee van de grootste supermarktketens in de Verenigde Arabische Emiraten, LuLu en Géant, gaan een concurrentiestrijd aan door nieuwe online services aan te bieden, aldus thenational.ae. LuLu heeft vooruitlopend op de herlancering van zijn website en de uitgave van een nieuwe mobiele app $5 miljoen (€4,4 miljoen) geïnvesteerd om een click&collect-service aan te bieden naast de thuisbezorgingsdienst, die via alle vestigingen in de Verenigde Arabische Emiraten, Qatar en Koeweit loopt. In september zal de Franse supermarktketen Géant zijn online verkoop- en bezorgservice naar Abu Dhabi uitbreiden via de vestiging in Yas Mall.

Telers willen meer inzet van Tesco
Leiders uit de teeltsector hebben bij de grootste supermarktketens van het Verenigd Koninkrijk aangedrongen op "betekenisvolle inzet" voor de landbouwsector, aldus westernmorningnews.co.uk. De Nationale Telersunie (NFU) heeft Tesco gevraagd om te laten zien hoe precies het bedrijf zijn beloftes nakomt die in 2013 gemaakt zijn om relaties met leveranciers te verbeteren, leveringsketens te verkorten en het vertrouwen in het algemeen te verbeteren na opmerkingen, die gemaakt werden door Tesco CEO Dave Lewis op de vergadering voor aandeelhouders die onlangs gehouden werd. NFU-voorzitter Meurig Raymond, die namens de leden van de NFU een vraag ter tafel bracht zei dat hij tevreden was dat Tesco had bevestigd achter zijn beloftes te blijven staan, die in 2013 werden gemaakt. Hij zei echter ook dat Tesco nu harde bewijzen moet geven die enige voortgang tonen. "Onze leden hebben geen significante veranderingen gezien op de manier die ze hadden verwacht. Tweeënhalf jaar na het maken van de belofte dat ze zouden veranderen zou ik Tesco aanmoedigen die beloftes uit te voeren," zei Raymond. Een onderzoek door Farmers Weekly van vorig jaar naar Britse teelt liet zien dat er weinig voortgang zat in de beloftes. Wat leek op oprechte toewijding van de top en het agrarische team werd niet voldoende naar de kopers toe gefilterd.

Omzet eerste kwartaal van Tesco Ierland daalt met 4,4%

De omzet van Tesco Ierland is gedaald met 4,4% in het eerste kwartaal van 2015 in navolging van een daling van 6,7% in de laatste drie maanden van 2014, meldt agriland.ie. Hoewel nog steeds een omzetdaling is dit minder dan de daling van 5,5% van het eerste kwartaal van 2014, die Tesco Ierland toen liet zien. De supermarktketen zag ook een daling van 1,3% in omzet in zijn vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, zoals FreshPlaza eerder al meldde.

Japanse retailomzet stijgt opnieuw
De Japanse retailomzet steeg in mei met 3,0% vergeleken met een jaar eerder na een tweede maand van groei, meldt marketwatch.com. De cijfers die door het Ministerie van Economische Zaken, Handel en Industrie werden vrijgegeven, lieten een toename op jaarbasis zien, dat grotendeels te verklaren is door doordat de retailomzet in medio 2014 verminderd was in navolging van een verhoging van de nationale omzetbelasting. Data liet zien dat consumenten meer thuiselektronica, voedingsmiddelen en kleding kochten. De omzet bij grote supermarktketens stegen met 5,3% op jaarbasis na een aanpassing van het aantal vestigingen, waardoor een tweede maand van groei werd bereikt.

Ocado maakt bijna deal voor overzeese uitbreiding

Ocado heeft bijna een overeenkomst gesloten met een internationale supermarktketen, waarmee de online winkel voor het eerst uit kan breiden buiten het Verenigd Koninkrijk, meldt telegraph.co.uk. Ocado onthulde eerder dit jaar dat het een systeem had ontwikkeld waarmee zijn technologie verkocht kon worden aan overzeese supermarktketens. Het bedrijf geeft deze week de tussentijdse resultaten vrij en hoewel het onwaarschijnlijk is dat een overeenkomst bevestigd kan worden, wordt verwacht dat CEO Tim Steiner positief is over het vooruitzicht op een afgeronde deal. Ocado werd in het verleden in verband gebracht met overeenkomsten met het Franse Carrefour en Safeway uit de Verenigde Staten. Een overeenkomst van welke soort dan ook zou een enorme stimulans zijn voor de investeerders, die het bedrijf door woelige periodes hebben gesteund sinds het werd opgericht in 2000.

Marks & Spencer werknemers in Frankrijk staken
Werknemers van de Franse vestigingen van de Britse supermarktketen Marks & Spencer gingen zaterdag staken om loonsverhoging te eisen en een einde te brengen aan wat een afgevaardigde van de vakbond omschreef als "management door middel van terreur", aldus yahoo.com.

Online consumenten verhogen virtuele aankopen

Meer dan de helft van alle online consumenten zeggen dat ze de totale hoeveelheid aan online boodschappen gaan verhogen, volgens de resultaten van een nieuw onderzoek, zo meldt supermarketnews.com. Volgens het onderzoek, dat werd uitgevoerd door 72 Point Inc. in opdracht van de online biologische supermarkt Door to Door Organics, hebben online consumenten hun virtuele boodschappen met een gemiddelde van van 29% verhoogd over het afgelopen jaar. Ook zeggen deze consumenten dat ze ongeveer 19% van hun totale wekelijkse boodschappen online doen.

Interessante links over retail:

Resultaten eerste kwartaal van Tesco zijn stap in de goede richting volgens analisten
Klik hier om het artikel te lezen.

Hoe zal Whole Foods zijn "365" vestigingen financieren?
Klik hier om het artikel te lezen.

Publicatiedatum: