Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Whole Foods begint goedkopere supermarkt

De biologische winkel wil minder kapitaalkrachtige millennials bereiken. Marqt is niet de enige luxe supermarktketen die een goedkopere versie van zijn winkelconcept gaat opzetten. Het Amerikaanse Whole Foods komt in 2016 met een zusterketen genaamd '365'.



Minder geld
Doelgroep zijn de millennials, die vooralsnog minder geld te besteden hebben dan de gemiddelde consument die bij de luxe Whole Foods shopt voor biologische en natuurlijke producten. De vraag die opdoemt en dat geldt ook voor de goedkopere Marqt-versie is: hoe kan het dan die relatief dure biologische, kwalitatieve producten bij Whole Foods bij 365 wél goedkoper kunnen worden aangeboden? De ceo van Whole Foods Markets, Walter Robb, geeft aan dat ondanks de lagere prijs de producten niet van mindere kwaliteit zullen zijn.

Minder mooie winkels

De keten zal inzetten op een beperkter aanbod en lagere huisvestingskosten (minder mooi aangeklede winkels) en minder arbeidsloon. Hoe het qua werknemers zal gaan (minder mensen in een winkel), heeft Whole Foods nog niet bekendgemaakt.

Bron: Marketingonline

Publicatiedatum: