Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

eFood heeft groot potentieel in de Duitse levensmiddelenhandel

Bij een onderzoek van het 'Competence Center Food & Retail' (CCFR) van de 'Cologne Business School' (CBS) is gebleken dat bijna 71% van de ondervraagde consumenten nog nooit online levensmiddelen heeft gekocht. Het grootste deel van hen staat hier echter wel voor open. Als de handel het goed aanpakt, kan de online-handel met levensmiddelen daarmee tot een concurrentievoordeel worden.

Belangrijke hoofdpunten hierbij zijn dat eFood binnen de organisatie uit de niche gehaald wordt en dat de 'zachte factoren' bij het klantencontact niet verwaarloosd worden. De handel moet een nieuwe koopbeleving scheppen. Daarbij speelt de communicatie naar de klanten een beslissende rol: 80% van de ondervraagden heeft in de supermarkt nog nooit informatie over mogelijke online-aankopen waargenomen. "De handelaren moeten hun communicatiepolitiek zo vormgeven dat zij daarmee de klanten, die openstaan voor online aankopen, doelgericht aanspreken. Dit kan uiteindelijk ook de weerstand bij de sceptici overwinnen", zegt Christoph Willers, professor voor strategisch management en bedrijfsontwikkeling aan de CBS.

Publicatiedatum: