Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Fructa Union zoekt naar gaten in de markt
Fructa Union te Griekenland importeert het grootste deel van zijn producten uit het buitenland en verscheept het merendeel hiervan naar de Balkan en Europa. De taak van Fructa Union is volgens eigenaar Evangelos Nenopoulos om te kijken naar wat er mist in de markt en dit snel te bevoorraden.
"Ons doel is om snel kwaliteitsproducten te verschepen," aldus Nenopoulos. "Een gezegde luidt dat als jij niet snel jouw producten verkoopt, je producten jou verkopen."
Hoewel gevestigd in Griekenland is meer dan 80% van de versproducten van Fructa Union afkomstig van landen als Argentinië, Zuid-Afrika, Chili, Nederland, China, Italië, Spanje en België. Het bedrijf begon met het leveren van verse groenten en fruit aan Amerikaanse en Europese legermachten die gestationeerd waren in Kosovo. Daardoor heeft Fructa Union ook ruime ervaring met het werken met markten in de Balkan.
"We hebben nu ongeveer 300 verschillende producten en we leveren aan groothandelaren, retailers en supermarkten in voormalig Joegoslavië, Albanië, Macedonië, Roemenië, Bulgarije en de Europese Unie," vervolgt Nenopoulos. "We hebben in deze landen ongeveer 2.000 klanten die we kwaliteitsproducten leveren." Als importeur en handelaar ziet Nenopoulos zijn werk als een oefening in het in rap tempo uitzoeken wat goed gaat verkopen en vervolgens dit daadwerkelijk snel verkopen. Als voorbeeld van waar hij zoal mee te maken heeft geeft hij een situatie van vorig jaar met citroenen in Argentinië.
In voorgaande jaren had hij te maken met kleine volumes citroenen. Maar in het laatste seizoen steeg hij dankzij een groot tekort en een grote vraag tot enorme volumes en domineerde hij volledig over de Griekse en Balkanmarkt (in totaal zeven à acht landen).
"Ons doel is om te vinden wat er mist in de markt en dit gemis te vullen," zegt Nenopoulos. "Vandaag is het ene ding moeilijk en morgen zal het weer iets anders zijn. Dus je moet haast hebben. Ons werk moet snel gedaan worden en we mogen niet slapen."