Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vegacañada uit Almeria promoot zwarte pitloze Fashion watermeloen

"Watermeloenen met pit op punt van uitsterven"

Enkele weken geleden is het bedrijf Vegacañada uit Almeria van start gegaan met het seizoen voor meloenen en watermeloenen. Men verwacht dit jaar met ongeveer 20% te groeien ten opzichte van vorig jaar. Toen werden 3.500 watermeloenen en 1.500 ton meloenen afgezet.



Grotere opbrengst

"Vorig jaar waren de resultaten over het algemeen gunstig, met ruime hoeveelheden voor beide seizoensproducten," zegt Andrés Soler, commercieel directeur bij Vegacañada. "Dit jaar verwachten we een grotere opbrengst maar bovenal een betere kwaliteit", voegt er hij aan toe.

Het grootste deel van de toegenomen productie is te danken aan watermeloenen. Andrés Soler: Watermeloenen zijn gewoonlijk meer in trek en hebben internationaal gezien een bredere afzetmarkt dan meloenen. We proberen elk seizoen rekening te houden met de marktvraag, waarbij we steeds inspelen op de informatie die wij van onze klanten ontvangen."
 
Watermeloen met pit op punt van uitsterven
Onder de watermeloenen is de zwarte pitloze Fashion steeds populairder aan het worden. Dit ten koste van de watermeloensoorten met pit, die op het punt van uitsterven staan. Vegacañada maakt ook onderdeel uit van Grupo AGF, die zich ook bezighoudt met het Fashion project. "De teelt van watermeloenen met pit neemt geleidelijk aan af en het is duidelijk dat de pitloze variant trendy en steeds meer in trek is. In werkelijkheid is de Fashion momenteel de koning onder de pitloze watermeloenen. Hij heeft een goede consistentie en kwaliteit en smaakt geweldig. De Fashion is al goed gevestigd in de handel en ook is er veel vraag naar," legt hij uit.

Dulce de Vega
"Het afgelopen seizoen is het ons gelukt om op het gebied van kwaliteit en smaak een leidende positie te verkrijgen voor het merk Dulce de Vega. We hebben vele jaren hard gewerkt om een goed en betrouwbaar merk op de markt te brengen en vorig jaar zijn we erin geslaagd om aan de verwachtingen van de markt te voldoen. Onze klanten weten wat ze kunnen verwachten van Dulce de Vega meloenen en watermeloenen", aldus Andrés Soler



Watermeloen is zeer Europees
Piel de Sapo meloenen vormen een belangrijker aandeel op de Spaanse markt, maar Vegacañada levert ook aan Frankrijk, Nederland, België en de Scandinavische landen. Als het gaat om de watermeloen, geeft Andrés Soler aan dat dit een zeer Europees product is, waar, afgezien van de binnenlandse markt, in alle landen grote vraag naar is."

"De doelstellingen van dit seizoen zijn om ons niveau van kwaliteit en uitmuntendheid op peil te houden en om onze telers hier op gepaste wijze financieel voor te belonen. Ook willen we er zeker van zijn dat de kwaliteit die wij al jaren aanbieden in de smaak blijft vallen bij onze klanten", besluit hij.

Voor meer informatie:
Vegacañada
Paraje Mayorales, 0 S N, 04130 Alquián. Spain
T: +34 950 60 02 00
victor@presssport.es
www.agroponiente.es
Publicatiedatum: