Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlanders ongevoelig voor voedseltrends

Bloemkoolpizzabodem of quinoa zijn niet besteed aan de Nederlandse consument. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau GfK in opdracht van de NVVL, het netwerk voor food experts. Acht van de tien ondervraagden trekt zich niets aan van voedingshypes. Bovendien vindt meer dan 70% die trends en hypes maar onzin. "Als je de media mag geloven, dan heerst er totale voedselverwarring bij de Nederlandse bevolking. Denk maar aan de discussies het afgelopen jaar over superfoods en de Voedselzandloper", zegt Elly Kaldenberg, woordvoerster van de NVVL. "Echter, uit dit onderzoek blijkt dat die hele discussie aan de meeste Nederlanders voorbij gaat. Enerzijds omdat het een groot deel gewoon niet interesseert en anderzijds omdat mensen liever normaal willen eten."

Bron: nvvl.nl
Publicatiedatum: