Campagne voor Chileense blauwe bessen
Recepten app als marketing tool
Het platform dat werd ontwikkeld voor de 3-maanden marketing campagne is de smartphone applicatie "Kochmamsell". De Duitse app toont recepten voor een aantal specifieke producten, die te vinden zijn in de grote Duitse supermarkten. Per dag worden er tot drie nieuwe recepten gepubliceerd. "Het voordeel van de app is dat er in drie maanden meer dan 400 nieuwe recepten bijkomen en dat de klant dagelijks aan ons wordt herinnerd.
"Vernieuwende marketing"
"Met de campagne is het mogelijk om een jonger publiek te bereiken, de zogenaamde Y-generatie, mensen tussen de 13 en 29". De app wordt ondersteund door een Instagram account, YouTube video's en een Facebookpagina. "Alles bij elkaar is het een efficiënte manier om een groot publiek te bereiken, zeker in vergelijking met traditionele media zoals televisie en radio".
De campagne zal worden voortgezet…
De campagne zal aan het einde van de zomer worden geëvalueerd. Christian Carvajalo, Marketing Director van de Chilean Blueberry Committee: "Met de campagne verwachten we ongeveer 2 miljoen mensen te hebben bereikt. Dit succes willen we graag volgend seizoen voortzetten met een nieuwe campagne die in november of december van start zal gaan".. "
Michael Roos
ROOS Agentur für Markenaktivierung
Weiherstraße 38I D-53111 Bonn
Tel. +49 (0) 228 2077 7700
mr@michaelroos.com
www.michaelroos.com