Groene smoothies enorm succes in Duitsland
Ze hadden verwacht dat het een makkelijke opgave zou zijn om smoothies te maken, maar dat viel een beetje tegen. "We waren het eerste Duitse bedrijf die fruitsmoothies introduceerden. Momenteel zijn er veel concurrenten bijgekomen. Ons onderscheid is de uitstraling en verpakking. Smoothies van true fruits worden namelijk in glazen flesjes verkocht in plaats van plastic. Daarnaast maken we onze smoothies met andere producten, zoals exotisch fruit, die niet zo bekend zijn bij consumenten. Als klein bedrijf blijven we innoveren."
Binnen enkele maanden kwart van omzet
Daarom introduceerden ze in september 2014 de groene smoothie. "De fruitsmoothies liepen al succesvol, maar we hadden niet verwacht dat de groene smoothie zo'n impact zou hebben. Het was een onverwacht succes. De markt explodeerde, het was bijna ongelofelijk. Binnen enkele maanden werd de groene smoothie een kwart van onze omzet. Dit laat wel het enorme potentieel zien."
Nicolas Lecloux tijdens het EVS-congres
De beste groene smoothie maak je zelf
"De beste groene smoothie kun je eigenlijk het best zelf maken", vindt Nicolas. "Maar dat is veel en gecompliceerd werk. Je hebt een speciale blender nodig voor een echt goede groene smoothie, die zijn snel 600 tot 800 euro, dus een grote investering. Daarnaast moet je verschillende groenten en salades inkopen, wassen en blenden. Makkelijker is onze gezonde convenience oplossing. Sommige mensen geven aan dat dit geen echte groene smoothie is. "Ergens klopt dat wel, want het aandeel groenten hoort hoger te liggen. Maar echt, als je niet gewend bent aan die smaak, vind je dat helemaal niets. Wij willen daarentegen wel een smaakvolle smoothie leveren. Om het drinkbaar te maken wordt ook fruit toegevoegd. Onze producten uit Europa kopen we zelf in en de exotische groenten en fruit via importeurs."
Duitsland en export
Momenteel zijn ze met name actief in Duitsland. "We focussen ons met name op het eigen land, maar exporteren ook naar Oostenrijk en Zwitserland. Enkele jaren geleden stonden we voor de keuze: blijven groeien in eigen land met nieuwe producten, of bestaande producten ook in het buitenland introduceren. Toentertijd kozen we voor Duitsland, maar sinds kort kijken we ook naar kansen in het buitenland."
Voor meer informatie:
nic@true-fruits.com
www.true-fruits.com