Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Innovatieve verpakkingen
In Spanje is een team van bedrijven en onderzoekscentra het Easyfruit-project gestart. Dit project bestaat uit de ontwikkeling van innovatieve, actieve verpakkingen die het leven van geschilde en gesneden sinaasappelen en ananas tot respectievelijk 9 en 12 dagen verlengt.
Het pakket verlengt de levensduur van geschilde en gesneden sinaasappelen en ananas.
Een consortium gecoƶrdineerd door Itene en gevormd door Centros Comerciales Carrefour, Spektar, Omniform, Rural Cooperative San Vicente Ferrer van Benaguasil, Slice Fruit en Nofima voerden het project uit. Volgens Martha Lara, projectcoƶrdinator van Itene, werkt "dit innovatieve pakket door het vrijgeven van bepaalde stoffen die in contact komen met de vers fruit om hun levensduur te verlengen. In dit geval verlengt deze verpakking de levensduur van de sinaasappel (in hun traditionele verpakking 7 dagen) tot 9 dagen en de ananas tot 12 dagen."
Het Easyfruit-project kan helpen om de fruitconsumptie te vergroten. Daarnaast kunnen bedrijven nieuwe markten openen en hun verlies van beschadigd fruit verminderen. Vanuit milieu-oogpunt vermindert het project ook de voedselverspilling. Volgens Mariano Rodriguez, directeur Kwaliteit en Duurzame Ontwikkeling van Carrefour, zal "deze nieuwe verpakking ons helpen om opslagverliezen te beperken en zorgen voor minder afval bij de consumenten thuis."