In september 2014 werden alle 126 winkels bezocht door 'mystery visitors' van Fyffes en Smeding. Het startsein van de competitie is gegeven op de eerder gehouden vakdag van EMTÉ. Doel van de competitie is een betere bananenpresentatie te realiseren met daarbij een stijging van de bananenverkoop en het minimaliseren van de derving. De competitie heeft geresulteerd in een gemiddelde omzetstijging van 11,2% van het gehele bananenschap gedurende deze actieperiode.
De EMTÉ categoriewinnaars van de 'Banana contest':
Module 1: EMTÉ Hengelo WoolderswegModule 2: EMTÉ Ede Stadspoort
Module 3: EMTÉ Sint Willebrord
Module 4: EMTÉ Drunen
Franchise: EMTÉ Serooskerke
De winnaars werden uitgenodigd om in Antwerpen een kijkje te nemen bij de laad- en losoperatie van onze bananen op de terminal van BNFW (Belgian New Fruit Wharf) en aan boord te mogen van één van de door Fyffes getimecharterde STAR schepen: de 'Star Prima'.
Ook werden door Sales, Quality en Shipping medewerkers van Fyffes presentaties gegeven. De dag werd afgesloten met een 'natte lunch' (lunchen op Belgische wijze!)
Voor alle aanwezigen een mooie afsluiting van een leerzame, leuke en vooral succesvolle periode!