Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
PMA's Fresh Connections:

Generatie Y en de kansen voor de handel

"Generatie Y is zowel technisch slim als geïnteresseerd in het uitproberen van nieuwe voedinig," zei Elena Ozeritskaya tijdens de PMA's Fresh Connections vorige week. "Ze houden van lekker eten en doen hun best de trends te volgen. Ze blijven zoeken naar nieuwe plaatsen met unieke smaken en een goede atmosfeer."

Elena presenteerde een aantal grote trends in consumentengedrag in Europa. Meest in het oog springen haar bevindingen over de invloed van generatie Y (geboren tussen 1981-1995) op de teelt, vermarkting en consumptie van voeding. "50% van generatie Y ziet zichzelf als 'foodie'. 60% van de mannen en 61% van de vrouwen houdt van koken. Voor generatie Y is voeding een avontuur."



Als je de voorliefde van deze generatie voor techniek en trends combineert met een grote interesse in nieuwe voeding, ontstaan interessante ontwikkelingen, aldus Elena. Voorbeelden zijn een 'brinner' (breakfast for diner) of een 'linner' (een snack tussen lunch en diner). Statistieken van Google tonen dat deze generatie inspiratie haalt van Youtube, 30% meer dan mensen van een andere generatie. Deze generatie is verantwoordelijk voor een 280% groei van de aanmeldingen op YouTubekanalen over voeding in de afgelopen 12 maanden.

"Voeding is leuk, met interactieve, digitale menu's die achtergronden bij de voeding bieden. Consumenten kunnen bestellen en betalen via de smartphone." Daarnaast heeft deze generatie altijd tijd tekort, waardoor er veel interesse is in eten onderweg. "Voor de goedverdienende generatie Y spelen gemak, versheid, gezondheid, afwisseling en biologische ingrediënten een grote rol. Ze zijn ook meer bereidt om hier meer voor te betalen." Er is nog een wereld te winnen met deze generatie, maar authenticiteit en transparantie zijn vereist. Ethiek doet er toe en duurzaamheid is cool. Voor de handel betekent dit dat wie deze generatie het beste begrijpt en daar op inspeelt, waarschijnlijk de concurrentie voor kan blijven.

Meer informatie:
elena.ozeritskaya@fresh-insight.eu

Publicatiedatum: