Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ramón Pascual, Summerfruit:

"Azië steeds interessantere markt voor Spaanse kersen"

De situatie bij de start van Aragon's kersenseizoen is heel anders dan vorig seizoen. Toen was er sprake van overaanbod en veel kleine kalibers. "Deze week beginnen we het seizoen met de vroegste rassen en goede vooruitzichten, gezien de verwachte daling van de productie in de loop van de maand mei. De kleinere productie zal zorgen voor een overvloed aan grote kalibers. Onze klanten in landen buiten de EU houden daar echt van," vertelde de commercieel directeur van Summerfruit, Ramón Pascual, op de beurs Medfel in het Franse Perpignan.



"We begonnen het seizoen met kersenrassen uit Canada en de Verenigde Staten, die heel bestendig zijn en dus geschikt voor transport over lange afstand. Bovendien is hun donkere kleur en grote kaliber perfect geschikt voor de smaak van de Aziatische markten," verklaart de exporteur. "Later stappen we over op rode rassen. Het vorige seizoen was niet slecht in termen van prijzen, maar als gevolg van de lagere volumes verwachten we dit jaar een opleving."

Summerfruit werd ruim dertig jaar geleden opgericht en bezit ongeveer 700 hectare eigen productie kersen, steenfruit, maar ook granaatappelen en druiven.

Azië, een steeds interessanter wordende markt
"Momenteel zijn onze belangrijkste markten in de Europese Unie, hoewel de vraag uit Azië, Canada, het Midden-Oosten en Zuid-Afrika steeds groter wordt. Deze bestemmingen ontvangen het fruit door de lucht met zendingen van de luchthavens van Barcelona en Zaragoza . De populariteit van Spaanse kersen voor de export is groeiende," concludeert Pascual.



Om te profiteren van de groeiende export naar Azië, heeft Summerfruit een speciaal luxe pakket voor klanten ontworpen. "De verpakking lijkt op die van een doos bonbons. Veel Aziatische landen beschouwen fruit, traditioneel gezien, als een kostbaar geschenk, een luxe."

"Wij exporteren voornamelijk naar Japan en Hong Kong waar het wordt herverdeeld naar andere landen, zoals Taiwan. We worden echter geconfronteerd met sterke concurrentie van de Verenigde Staten, Canada en Australië met name door hun geschiedenis en kennis van deze markten als ook hun logistieke voordelen," stelt Pascual.


Meer informatie:
Ramón Pascual
Summerfruit
Ctra. Nacional 221, km 329.
Fraga, Huesca. Spain
T: +34 974453915
M: +34 686980689
ramon@summerfruit.es
www.summerfruit.es
 
Publicatiedatum: