Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Lokaal populairder dan bio

BIO-LO organiseert in Greenville pitches voor aanbieders van lokale producten. Er zijn in totaal 29 telers die de jury willen overtuigen om hun product in de schappen op te nemen. En dat doet BIO-LO graag. De populariteit van lokale producten groeit gestaag. Een onderzoek uit 2012 wees uit dat 52% van de Amerikaanse consumenten het kopen van lokale producten belangrijker vond dan de aanschaf van bioproducten.


Martin Eubanks, assistant commissioner voor de South Carolina Department of Agriculture: "Consumenten zijn erachter gekomen dat lokale teelt verser is, beter is voor het milieu en dichtbij huis te verkrijgen. Bovendien is het vertrouwen in een lokale teler hoog." De omzet van lokaal producten in South Carolina steeg tussen 2007 en 2012 met $27 miljoen dollar (€24,5 miljoen euro). De overheid levert certificaten voor horeca en retailers die lokale producten leveren. Het aantal certificaten steeg van 100 houders bij de de start in 2007 naar 1700 vandaag de dag.

Dietiste Leah McGrath werkt samen met diverse organisaties om telers en retailer bij elkaar te brengen. Met succes. McGrath: "De verkoop van lokale producten helpt de vervoerskosten te verlagen en helpt de lokale economie. Dat zijn belangrijke drijfveren om mee te doen."

Bron: greenvilleonline.com

Publicatiedatum: