Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aangenaam winkelen in het Future Food District

"Werk gaat snel in het Future Food District", tweette Coop Italia terwijl Expo Net onlangs een interview publiceerde met Marco Pedroni, de voorzitter van Coop, over het nieuwe project.



Het Future Food District dat Coop Italia aan het ontwikkelen is voor de Expo 2015 is ontworpen om de ervaring van het winkelen in een supermarkt plezieriger te maken en om de bevoorrading makkelijker te maken.



Bewegingssensoren zullen overal in het Future Food District worden geïnstalleerd en er zullen touch screens aanwezig zijn met informatie over de herkomst, bewerking, eigenschappen en milieuvriendelijkheid van de verschillende producten in het assortiment.

Op een muur van 17 bij 5 meter zal informatie geprojecteerd worden over de meest populaire producten, het aantal klanten en de hoeveelheid vragen die er zijn gesteld door bezoekers.

Er is ook over nagedacht hoe de winkelervaring niet koud en afstandelijk, maar plezierig en sociaal te maken. Rekken zullen lager zijn zoals in traditionele winkels. Hierdoor kunnen klanten makkelijker contact maken met elkaar.

"We willen onze supermarkten graag zien als open ruimtes waar 1,500 producten in vijf 'straten' uitgestald liggen volgens de vijf hoofdcategorieën melkproducten, koffie en thee, granen, vis en vlees, verse producten en wijn. Er zal veel informatie beschikbaar zijn voor klanten en bezoekers kunnen



De 1,500producten in het Future Food District zijn allemaal gemaakt door Italiaansefabrikanten en hebben een eigen 'verhaal' te vertellen aan de bezoekers.


"De supermarkt is geen laboratorium maar een functionele winkel waar bezoekers producten kunnen kopen. Naast de supermarkt is er ook een Exhibition Area waar we nieuwe technologieën willen introduceren en methoden voor kwaliteitscontrole en fraudebestrijding. Hier willen we 350 schoolklassen verwelkomen".

Van Expo 2015 naar Coop winkels
Het Future Food District is meer dan een model, maar een echte supermarkt. "Het is niet zo dat dit concept dat we hier hebben uitgewerkt makkelijk nagemaakt kan worden, maar we zien het wel zeker als een experiment om te kijken hoe onze klanten reageren. Zo kunnen we de beste aspecten langzaamaan in onze winkels introduceren".
Publicatiedatum: